Ton chce Spartě ukázat, že se spletla. KHL? V žádném případě

Antonín Vavrda Antonín Vavrda
23. 5. 2014 14:00
Hokejový útočník Petr Ton je po odchodu ze Sparty stále bez angažmá. Mj. jej hodně láká i Švýcarsko.
Petr Ton a sparťanský dres? To už je minulost. Velezkušeného kanonýra lákají kluby doma i v zahraničí.
Petr Ton a sparťanský dres? To už je minulost. Velezkušeného kanonýra lákají kluby doma i v zahraničí. | Foto: Eduard Erben

Praha – Na začátku května převzal cenu pro nejlepšího hokejisty sezony, o které poprvé spolurozhodovali také sami hráči pod hlavičkou CAIHP.

O dva týdny později se čtyřicetiletý střelec Petr Ton dozvěděl, že po jedenácti letech ve Spartě si může hledat nové angažmá.

"Chci nyní dokázat Spartě, že se rozhodli špatně, to je moje motivace do další sezony,"  říká ve rozhovoru pro Aktuálně.cz muž, který se během jednoho desetiletí stal nejlepší střelcem i nejproduktivnějším hráče historie holešovického klubu.

Když jste zmínil Spartu, nejde se nezeptat na váš čerstvý odchod z holešovického klubu. Jak moc to pro vás bylo těžké?
"Myslím, že je to těžké pro každého hráče, který velkou část kariéry stráví v jednom klubu. U mě to bylo jedenáct let. Zklamání násobí i to, že končím po tak skvělé sezoně, kdy cítíte, že klubu máte ještě co dát. Ale všichni víme, že se podobné věci ve sportu dějí. Vedení Sparty bralo jen titul, to se nepovedlo, tak se rozhodli jít jinou cestou s jinými hráči."

Vedení Sparty prezentovalo váš konec jako vzájemnou dohodu na společné schůzce. Z vašich slov ale je zklamání hodně cítit...
"To se nedá zastřít, když jste zdravý, chcete pokračovat v klubu, kde hrajete, tak z konce zklamaný jednoduše budete. Na druhou stranu jsme si popřáli hodně štěstí a rozešli jsme se v dobrém. Vedení a trenér to viděli jinak, než já, ale tak to při rozchodem chodí. Ale určitě se nedá mluvit o nějakých neshodách."

Vy jste měl smlouvu jen na rok, zažíval životní sezonu, přemýšlel jste o tom, že hrajete o další kontrakt?
"Nevnímal jsem to tak. Já to nikdy takto nebral, shodou okolností mi klub nabízel poslední tři, čtyři roky vždy nějakou opci, já ji ale pokaždé odmítl. Nikdy jsem neměl problém s motivací dokazovat, že mám na to hrát ve Spartě. Vždycky jsme si po konci sezony sedli a jednali o smlouvě na další rok, letos to bylo poprvé jiné, takže jsem něco už tušil. Člověk ty lidi zná, dokáži se již díky svým zkušenostem vžít do pozice kouče, je mi jasné, že není úplně snadné někomu decentně říct, že je konec, takže to chápu."

S ohledem na vaší skvělou sezonu ale asi o nabídky z extraligy nouzi nemáte...
"Nebudu zastírat, že je to jinak a že mi zájem z klubů nedělá dobře. Na druhou stranu, můj agent odjel do Minsku na mistrovství světa, takže uvidíme. Jsem zdravý, chci smlouvu zase jen na rok, věřím, že manažeři mají o čem přemýšlet. (usmívá se)"

Na druhou stranu je to také hodně zamotané – vy jste měl skvělou sezonu, měl velmi dobrou smlouvu ve Spartě, na druhou stranu je vám čtyřicet. Je to střet dvou protipólů.
"Já už jsem to někde zmínil. Média ze mne vždy dělali jednoho z nejlépe placených hráčů ve Spartě, ale je třeba vidět to, že rozdíly mezi námi byly minimální. Ano, patřil jsem mezi šest, osm nejlépe placených, ale ve Spartě mají špičkové podmínky skoro všichni. Já to vidím ale nyní naprosto otevřeně tak, že chci ukázat Spartě, že udělala chybu, když chce útočit na nejvyšší příčky beze mne, že bych ještě byl platným hráčem. Takže pokud najdu klub, kde bude zájem oboustranný, peníze budou až na posledním místě."

Jak velké nyní dáváte šance na vaše setrvání v extralize oproti působení v zahraničí?
"Viděl bych to asi tak 70 procent ku 30 pro zahraničí, ale když nad tím tak přemýšlím, klidně to může být obráceně. Je mi jasné, že těch klubů reálně nemusí být tolik. Zájem o mne je, ale třeba taková Francie nebo Itálie, to si myslím, že mám ještě na víc a to už bych raději zůstal doma. Nyní je to hodně čerstvé, ale může se stát, že na konci června nebudu mít ještě smlouvu a pak se pochopitelně šance na setrvání v extralize zvýší."

Co KHL, láká vás?
"Ne, v žádném případě."

Takže spíše sledujete dění ve Finsku či Švédsku?
"Ve Švédsku ani tolik ne. Víte, se Spartou jsme hráli European Trophy a dle mého rozdíl mezi soutěžemi v Evropě zase tak velký není a to včetně KHL. Ano, hrají tam nejdražší hráči, ale jsou tam lepší i horší zápasy. A když si vezmu, že jsem hrál za Spartu, která je prostě top klubem a kde je každý zápas těžký a to není fráze, tak si myslím, že mám na to, hrát v těch nejlepších klubech v Evropě. Teď budu doufat, že si to myslí i manažeři a přijde nějaká zajímavá nabídka."

Když už děláme tu exkurzi po evropských ligách, velmi vysoko hodnocená je i ta švýcarská...
"To je trochu můj nesplněný sen. Byl jsem blízko přestupu do Bernu v roce 2002. Už jsem měl sbaleno, odletěl do Helsinek, kde se rozhodovalo mezi IFK a právě Bernem. No a nakonec jsem sedl na letadlo směr Karpat Oulu. Ale ano, vedle Německa mne Švýcarsko hodně láká, zvýšili kvóty pro cizince v týmu, přiznávám, že jsem si zjišťoval informace i o druhé švýcarské lize. Budu to brát postupně, když nevyjde Finsko, Německo, Švýcarsko, tak abych tam byl více na očích, třeba bych na dva tři měsíce zkusil hrát o soutěž níže a propracoval se nahoru. Nemám s tím problém. Ale to jsou zatím předčasné úvahy."

Když jsme zmínili extraligu. Spekulovalo se o jednáních s Brnem. Jak vás těší, že i fanoušci Komety by veskrze nebyli proti, naopak, kdybyste za ni hrál?
"To slyším poprvé a moc mě to těší. Jsem docela překvapený. Asi to znamená, že i když Spartu nemají venku moc rádi, tak ti lidi, co na ni chodí, viděli, že ten Ton je asi kvalitní hráč, který baví fanoušky ofenzivními kousky, není problémový, neprovokuje soupeře, a že kdyby byl ve vašem týmu, tak by byl platným hráčem. Byť třeba jen na tu jednu sezonu. Moc mě podobné reakce těší, stejně jako jsem rád za ohlasy sparťanských fanoušků, že mě měli rádi."

 

Právě se děje

před 37 minutami

V Kongu po nehodě autobusu s cisternou převážející benzín uhořelo 33 lidí

V provincii Kwango na západě Konga při střetu autobusu s cisternou převážející pohonné hmoty uhořelo 33 lidí. Cisterna směřovala po jednom z hlavních tahů do metropole Kinshasy, zjistila agentura AFP z policejních zdrojů. Pozůstatky obětí dopravní nehody v pondělí ráno pohřbili.

"V noci ze soboty na neděli uhořelo 33 lidí při velkém požáru způsobeném kolizí rozměrného vozidla přepravujícího pohonné hmoty a přeplněného autobusu," uvedlo vedení místní policie. "Mohli jsme vyzvednout jen lebky, zbytek těl se nepodařilo najít. S úctou jsme je pohřbili dnes ráno," uvedl další policejní zdroj.

Dopravní nehody s četnými oběti na životech jsou v Kongu poměrně časté, na vině je špatný technický stav mnoha vozidel i silnic nebo opilí řidiči, někdy též bez potřebných znalostí. V říjnu 2018 na trase mezi Kinshasou a Matadi taktéž havarovala cisterna, při nehodě tehdy zemřelo 53 lidí. Tragickou bilanci 230 obětí měla nehoda cisterny v roce 2010.

Zdroj: ČTK
před 45 minutami

Do Litvy dorazil rekordní počet migrantů, EU přislíbila Vilniusu miliony eur

Představitelé Evropské unie přislíbili Litvě miliony eur na pomoc s řešením migrační krize, z jejíhož rozpoutání pobaltská země obviňuje režim sousedního Běloruska a jeho autoritářského prezidenta Alexandra Lukašenka. Informovala o tom agentura AP s tím, že do Vilniusu v neděli přicestovala eurokomisařka pro vnitro Ylva Johanssonová. Ve stejný den překročilo hranici mezi Běloruskem a Litvou rekordních 287 migrantů, což je přibližně třikrát více než za celý loňský rok.

"Je to provokace Lukašenkova režimu. Musíme ukázat, že na území EU není volný vstup," prohlásila Johanssonová. "Litva, EU a státy Schengenu musí zabránit ilegálnímu vstupování do této oblasti. Proto my, celá Evropská unie, podporujeme Litvu, aby bránila naší společnou vnější hranici s Běloruskem," prohlásila zástupkyně unijní exekutivy před novináři.

Litevská pohraniční stráž letos zadržela 3832 migrantů, přičemž za celý loňský rok jich bylo 81. Více než dvě třetiny příchozích tvoří podle litevských úřadů Iráčané. Irácké aerolinie zvýšily od tohoto měsíce počet letů z Bagdádu do Minsku ze dvou na čtyři týdně a do běloruské metropole zavádějí spoje z dalších iráckých měst - Basry, Irbílu a Sulajmáníje, napsala AP.

Zdroj: ČTK
Další zprávy