Strhující příběh kanadské legendy NHL. Před 15 lety Mario Lemieux skončil s hokejem

Strhující příběh kanadské legendy NHL. Před 15 lety Mario Lemieux skončil s hokejem
Spolu se dvěma staršími bratry vyrůstal v dělnické rodině v Montrealu. Hokeji se Lemieux začal věnovat doma ve sklepě ve třech letech. Opravdickou hokejku a puk ale tehdy ještě neměl. Místo toho pobíhal s vařečkou a víčky od lahví.
V sezoně před draftováním Lemieuxe nechodilo na Pittsburgh v průměru ani sedm tisíc lidí. Klubu hrozilo stěhování. Nebýt frankofonního Kanaďana, který při příchodu do Pittsburghu ani neuměl pořádně anglicky, Penguins by dnes téměř jistě hráli jinde pod novým názvem.
Když se vrátil, opět ohromoval.
Přispěl k němu 44 body (16+28) ve 23 kláních a získal Conn Smythe Trophy pro nejužitečnějšího hráče play off.
Foto: ČTK
Dan Poláček Daniel Poláček Dan Poláček, Daniel Poláček
24. 1. 2021 8:55
"Pořád bych hrál, kdybych mohl. Ale tohle je konec. A bolí to." Těmito slovy se Mario Lemieux 24. ledna 2006 loučil s hokejovou kariérou. Tou dobou plánoval operaci srdce, aby nemusel do konce života brát prášky. Vážné zdravotní potíže ničily celou Kanaďanovu kariéru. O to neuvěřitelnější výkony ale předváděl. Připomeňte si je v naší fotogalerii.
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Některé britské čerpací stanice přerušily provoz. Nemá jim kdo dovézt palivo

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost. Ministr dopravy Grant Shapps dnes vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, informovala veřejnoprávní BBC na svých internetových stránkách.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se dnes tvořily fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro "vzácný" případ, že na první nebude k dostání.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. "Pokud by to pomohlo, povoláme je," řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů je v Británii nedostatek ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. "Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme," řekl.

Zdroj: ČTK
Další zprávy