Pořadatelé MS: Z prodeje lístků máme smíšené pocity

Fronty a štosy vstupenek. Tak se kupovaly lístky na MS
Takhle to vypadá, když se všechno podaří. Cesta k šťastné póze s plnou náručí lístků ale byla v úterý docela trnitá.
Třeba tenhle muž před pražskou O2 arenou čekal už od půlnoci, aby si ráno mohl koupit lístky na vysněný duel Česko - Kanada.
Jenže ouha, už ve chvíli, kdy říkal svůj požadavek do výdejního okénka, lístky levnější kategorii nebyly. Takže nakonec musel nakoupit dráž a k tomu ještě přibrat lístky na Švédsko.
Počet lístků na osobu nebyl nijak omezen, a tak se nakupovalo ve velkém. Zdali se se vstupenkami bude "šmelit" se ještě uvidí. Zobrazit 19 fotografií
Foto: Zlata Vostrá
Tomáš  Kubánek Tomáš Kubánek
4. 11. 2014 12:47
Rozhovor s manažerkou komunikace organizačního výboru hokejového MS 2015 Martinou Kučerovou.

Praha - Mnozí fanoušci nemohli očekáváním ani dospat, jak se těšili, až si ráno koupí vstupenky na hokejové MS v Praze a Ostravě.

Někteří se šli už několik hodin před začátkem prodeje postavit před arénu nebo obchod s terminálem Sazky. Tisíce pak ještě před rozedněním zasedly k počítačům, aby mohly provést nákup hned několik sekund po jeho spuštění.

Jenže většina z nich čeká na svou příležitost ještě nyní, kdy už prodej čtyři hodiny oficiálně běží. Systém Sazka ticket totiž nestíhá. Střídavě většinu lidí pouze "posílá do fronty" nebo rovnou kolabuje. Kvůli tomu pak fanoušci vůbec neměli o tom, které lístky jsou ještě k dispozici, přehled.

A jejich zloba pochopitelně vedle Sazky míří také na organizační výbor šampionátu. "Máme ze začátku prodeje smíšené pocity. Když do toho ale budeme vnášet emoce, tak to vůbec ničemu neprospěje," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz manažerka komunikace Martina Kučerová. "Sazka momentálně pracuje na tom, aby byl systém pružnější a funkčnější, lidově řečeno, aby to odsýpalo."

Situaci sledujeme online ZDE.

Splnilo se vám přání, že zájem fanoušků o vstupenky je obrovský, zároveň však prodej prostřednictvím Sazky kolabuje a fanoušci jsou pořádně naštvaní. Jaké tedy momentálně panuje v organizačním výboru rozpoložení?
"Právě proto jsou pocity trochu smíšené. Ráno v osm hodin jsme měli opravdu velkou radost, když jsme se byly s Markétou Štěrbovou (generální sekretářkou) podívat na zahájení prodeje přímo u O2 areny. Viděly jsme, jak se systém rozběhl, a lidi, kteří si koupili první vstupenky na zápas, o něž měli zájem. Z toho jsme měly opravdu dobrý pocit, první dojem byl tedy velmi pozitivní. Poté nastal moment, kdy jsme dostali informaci od společnosti Sazka ticket, že ten nápor je opravdu velký a vyskytlo se drobné zpoždění v komunikaci v rámci ticketingového systému. Sazka momentálně pracuje na tom, aby ten systém byl pružnější a funkčnější, lidově řečeno, aby to odsýpalo."

Sazka hlásí pouze drobné zpoždění? Vždyť fanoušci na internetu často čekají hodiny, aby se jim vůbec podařilo zalogovat a dostali se k výběru lístků. Potom jim to třeba několikrát spadne a jsou opět na začátku "ve frontě", u níž ani nevědí, jak je dlouhá. Terminály hlásí také podobné problémy...
"My máme od Sazky hlášeno zpoždění propojení ticketingového systému. Na technické detaily vám bohužel nemůžu odpovědět, protože to spadá pod Sazku."

Ta však ujišťovala, že systém byl podroben zátěžovým testům, že vše bude probíhat bez problémů a fanoušci se takto rozhodně nebudou muset nervovat. V tomto ohledu asi musíte být zklamáni, ne?
"Myslím si, že teď není na nějaké emotivní vyjádření prostor. Teď se snažíme situaci vyřešit. Když do toho budeme vnášet emoce, tak to vůbec ničemu neprospěje."

Lidé si mohou vstupenky koupit přes internet, terminály nebo přímo v halách. Máte od Sazky nějaké doporučení, který způsob je momentálně nejspolehlivější?
"To nedokážu říct. Naskakují nám sice čísla zarezervovaných vstupenek, ale já z nich nedokážu vyčíslit, jestli jsou z pokladen, terminálů, nebo internetového prodeje."

Na pokladnách v O2 areně už minutu po zahájení prodeje hlásili, že na některá utkání jsou už tisíce balíčků rozebrány, konkrétně s duelem Česko-Kanada. Neexistuje možnost, že by byly nějakým kanálem rezervovány před oficiálním zahájením prodeje?
"Taková možnost není. Tato situace je způsobena rozsáhlou prodejní sítí. Tedy tím, že se v jednom momentu naloguje 6900 prodejních míst a několik desítek tisíc lidí na internetu. Konkrétně ten zápas Česko-Kanada jsme po prvních dvou hodinách vyhodnotili jako nejexponovanější zápas, o nějž je největší zájem."

Je tedy tento zápas už vyprodán? Případně o které další balíčky se už fanoušci nemusejí pokoušet?
"Nemůžeme zatím ještě používat výraz 'vyprodáno'. Systém prodeje totiž dovoluje vstupenky kromě přímého nákupu také rezervovat a až následně do určité lhůty (dva kalendářní dny) zaplatit."

Takže radíte fanouškům, aby ještě neházeli flintu do žita, když se momentálně ke vstupenkám na svůj vytipovaný zápas nemohou dostat, a počkali si na nevyzvednuté vstupenky?
"Ano, to bych jim poradila a zároveň je prosíme o trpělivost. Uvědomovali jsme si, že budeme prodávat lukrativní produkt, nyní jsme ale zjistili, že je to extrémně lukrativní produkt. Jsme rádi, že zájem o mistrovství je tak velký, bohužel ale haly mají takové kapacity, jaké mají. Fanoušci by se ale rozhodně neměli vzdávat."

Řada z nich ale asi bude nakonec spoléhat na to, že lístky koupí na černém trhu na internetu nebo před zápasem u haly. A jak jste říkala, jde o extrémně lukrativní produkt, což si jistě uvědomují i ti šťastlivci, na které se dostalo a kteří tak v mnoha případech nakoupí i vstupenky, na nichž budou chtít následným prodejem vydělat, nemyslíte si?
"Já věřím, že ne. Věřím, že si ty vstupenky kupují opravdu hokejoví fanoušci."

 

Právě se děje

Další zprávy