Zabít jsem ho nechtěl, říká bek, který praštil sudího holí. 15 měsíců bude bez hokeje

ČTK Sport ČTK, Sport
13. 1. 2016 15:36
Hokejový obránce Martin Tondr z druholigového Jablonce nad Nisou dostal patnáctiměsíční trest za zranění rozhodčího v sobotním utkání v Táboře.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Hokejový obránce Martin Tondr z druholigového Jablonce nad Nisou dostal patnáctiměsíční trest za zranění rozhodčího v sobotním utkání v Táboře. Osmadvacetiletý bek zasáhl hokejkou hlavního arbitra Patrika Vokřála a ten musel být následně převezen do nemocnice. Tondra dnes potrestala disciplinární komise Českého svazu ledního hokeje (ČSLH).

"Všichni členové komise se dnes shodli na taxe patnáct měsíců," řekl předseda komise František Dvořák po jednání. Podle řádů ČSLH Tondrovi, který pracuje jako masér u týmu extraligové Mladé Boleslavi, hrozil trest v rozmezí tři až 18 měsíců a ve výjimečném případě mohl dostat i doživotní zákaz činnosti v hokeji.

Disciplinárka měla k dispozici svědectví přímých aktérů duelu, rozhodčích včetně Vokřálova stanoviska, funkcionářů obou klubů i bývalého extraligového arbitra Evžena Kostky, který dnes působí jako předseda jihočeského krajského výboru ČSLH a utkání sledoval z hlediště.

"Nikdo neprokázal přímý úmysl hráče zranit nebo poškodit rozhodčího. Na druhou stranu ale z rekonstrukce, kterou jsme si vytvořili, nám přišla výpověď Tondra trochu mimo. On to časově i prostorově popisoval diametrálně jinak než ostatní. Podle nás tam byl zásah holí a nikdo to nemůže vyhodnotit jako nešťastnou náhodu," uvedl Dvořák.

Tondr: Byla to nešťastná náhoda

Tondr v obhajobě tvrdil a následně to řekl i novinářům, že rozhodčího zasáhl nechtěně poté, co byl v souboji s protihráčem a stál čelem k mantinelu. "Nikdo neprokázal, že jsem chtěl někoho zranit nebo až zabít, jak se píše. To vyvrátili. Nechtěl jsem někoho praštit hokejkou, byla to nešťastná náhoda," řekl Tondr, který s Vokřálem již o celé situaci několikrát telefonicky hovořil.

Podle Dvořáka je však jasné, že ve chvíli, kdy Tondr rozhodčího udeřil, byl puk 20 až 25 metrů od nich. "I sám rozhodčí (Vokřál) nám řekl, že k prostoru, kde byl v souboji Tondr s obráncem Černým a byl tam i čárový, vůbec nejel. Přesouval se směrem ke hře a někde v prostoru červené čáry, kde byla celá trojice, vyletěla hokejka směrem od mantinelu do hřiště. A jestli byla směrovaná na hlavu hráče nebo na rozhodčího, nikdo říct nemůže. Úmysl tam ale byl," řekl Dvořák.

Tondr má podle řádů hokejového svazu možnost odvolat se proti trestu k výkonnému výboru ČSLH. Zda to udělá, ještě neví. "Uvidím, jak se ještě rozhodnu. Chci se rozhodnout s chladnou hlavou," řekl. Pokud ale začne trest platit, v jeho polovině pořádá o prominutí druhé části.

Tondrovi hrozí i trestní stíhání

Incidentem se podle informací tiskového mluvčího ČSLH Zdeňka Zikmunda zabývá i táborská policie a Vokřál po úterním propuštění z nemocnice byl na místním oddělení vypovídat. Tondrovi tak hrozí i trestní stíhání.

"Pro mě je hlavní, že je zdravotně, v rámci mezí, v pohodě a nehrozí mu žádné komplikace. A trestní oznámení? Já vždy počítám s tím nejhorším, pak budete připravený na všechno. Když to přijde, tak s tím člověk nic neudělá," dodal Tondr, který je připraven se s Vokřálem ještě setkat.

Nedohrané utkání Tábor - Jablonec nad Nisou bude ještě řešit i sportovně-technická komise STK, která jej v nejbližší době kontumuje ve prospěch domácích s výsledkem 5:0. Před jeho ukončením vedl v polovině třetí třetiny Tábor 3:0.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Na Aljašce udeřilo zemětřesení, úřady varují před vlnou tsunami

Americké úřady dnes vydaly varování před ničivou vlnou tsunami poté, co Aleutské ostrovy ležící u Aljašky postihlo silné zemětřesení, dosahující podle americké geologické služby síly 7,5 stupně. Oznámily to dnes tiskové agentury.

Výstraha amerického střediska pro varování před tsunami se týká měst Sand Point a Cold Bay na Aleutách a města Kodiak na stejnojmenném ostrově, poznamenala agentura Reuters s tím, že tato města leží v řídce osídlené oblasti.

Epicentrum zemětřesení se nalézalo 94 kilometrů jihovýchodně od Sand Point. Otřesy vycházely z hloubky 41 kilometrů.

Zdroj: ČTK
Další zprávy