Praha - Blížící se mistrovství světa hokejistů do dvaceti let v Pardubicích a v Liberci poutá pozornost celého hokejového světa.
"Zápasy play off nabízejí světový hokej," připomíná šéf organizačního výboru Zbyněk Kusý. Juniorský šampionát také v minulosti vyprodukoval spoustu světových hokejistů. Na budoucí hvězdy jsou proto zvědavé i kluby zámořské NHL.
"Máme nahlášeno sedmnáct skautů a generálních manažerů," uvedl Kusý na páteční tiskové konferenci v Praze.
Kouč Kanady: Šampionát dvacítek je lepší než olympiáda - čtěte ZDE
Manažer extraligových Pardubic si je také jistý, že domácí mistrovství přitáhne zájem diváků. Český tým sehraje všechna svá utkání právě v domácí aréně Moelleru.
"Pardubické publikum je, co se týče ligy, nejvěrnější, je tu obrovský zájem o hokej. Navíc máme vyzkoušené, že během vánočních svátků jsou dlouhodobě nejvyšší návštěvy," tvrdí místopředseda hokejového svazu, který si pochvaluje i cenovou politiku, která má do hlediště přitáhnout i celé rodiny.
"V současné době ale máme třicet až čtyřicet procent předpokládaných tržeb ze vstupného, což je velmi pěkné," uvádí manažer.
Čtěte také: Hráči z Česka nestačí, varuje kouč hokejové dvacítky
MS bude vysílat i Eurosport
S velkou diváckou podporou může kromě českého celku počítat i tým obhájců titulu z Kanady. "Na šampionát přijede tisícovka kanadských turistů, slušný zájem se dá čekat také ze slovenské strany," říká manažer Pardubic.
"Od čtvrtfinále výš strach nemám, počítáme s návštěvami kolem devíti až deseti tisíc diváků," doufá Kusý. Zároveň ale upozorňuje, že celková návštěvnost bude záviset na úspěchu českého týmu.
Rozpočet celého šampionátu se podle Kusého pohybuje kolem čtyřiceti milionů korun. "Nemůžeme si dovolit skončit ve ztrátě, šampionát by měl být mírně ziskový," poznamenal šéf příprav.
Nakolik se na naplnění rozpočtu podílí hlavní partner MS, automobilka Škoda, odmítl její přítomný reprezentant Jan Černý sdělit.
"Juniorský šampionát je pro nás stejně prestižní jako MS dospělých," prohlásil Černý, který nechtěl ani porovnat částky, jež firma vynakládá na obě světové akce.
"Využili jsme příležitosti, kterou nám nabídl hokejový svaz. MS dvacítek se také vysílá ve všech zemích, jako 'velké MS', navíc zápasy nabídne i Eurosport," dodal zástupce generálního partnera.