Praha - Ani 2,6 miliardy korun nezlákaly Garryho Betmana a majitele klubů v NHL k tomu, aby kývli na porušení hokejových tradic. Tedy konkrétně té, že na dresy týmů loga sponzorů nepatří.
Podle respektovaného kanadského serveru TSN přitom šéfové nejslavnější hokejové soutěže nad zajímavou nabídkou dlouho přemítali, nicméně nechtěli poškodit pověst hokeje tím, že budou první ze zámořských soutěží, která nepsanou dohodu poruší.
"Garymu a majitelům by se ty peníze líbily, ale nechtějí být první, kdo s tím v Severní Americe začne. Počkají si, až to udělá NBA a potom se přidají i oni," tvrdí zdroj TSN.
NBA už dresy s logy sponzorů zkoušela
Právě basketbalová NBA přitom podobný krok před dvěma lety zvažovala a dokonce nechala vytisknout zkušební dresy, které měly místo loga Chicaga Bulls a Bostonu Celtics značku sponzora, ovšem nakonec se rozhodla k obchodu nepřistoupit.
V Evropě jsou nicméně reklamy na dresech běžné - loni sponzorským penězům neodolala ani Barcelona, která přitom jako poslední tradici "čistého" dresu držela. S Qatar Airways podepsala v roce 2013 smlouvu na 35 milionů eur ročně (bezmála miliarda korun).
Jen v Premier League kluby dohromady každoročně vygenerují díky reklamám na dresech zisk 341 milionů dolarů (přes sedm miliard korun).