Do reprezentace jedině se Strakou. Práce nebude kolidovat s Plzní, tvrdí Špaček

ČTK ČTK
5. 5. 2020 20:27
Po dvou letech se vrací v roli asistenta do české hokejové reprezentace Jaroslav Špaček a bude tak v ní spolupracovat už se čtvrtým koučem. Od roku 2014 postupně působil šestačtyřicetiletý bývalý obránce po boku Vladimíra Růžičky, Vladimíra Vůjtka i Josefa Jandače, nyní si vyzkouší práci s Filipem Pešánem.
Jaroslav Špaček bude coby reprezentační asistent pracovat pod čtvrtým hlavním koučem.
Jaroslav Špaček bude coby reprezentační asistent pracovat pod čtvrtým hlavním koučem. | Foto: Milan Kammermayer

"Mojí podmínkou bylo, abychom do toho šli oba s Martinem (Strakou)," řekl klubovému webu Plzně Špaček, který bude na pozici asistenta spolu s dalším olympijským vítězem z Nagana Martinem Strakou. Ten je v Plzni šéfem klubu a Špaček na pozici asistenta trenéra.

"Je to pro mě důležité, že můžeme komunikovat přímo v klubu. Pro Martina to bude úplně něco nového, jiného než v klubu. Musíme si udělat přehled o hráčích a promluvit si s Filipem, rovněž kontaktovat předchozí trenéry, abychom navázali na jejich práci, kterou odváděli správně. Byl vidět posun a na ten chceme navázat. Takže určitě zavolám Karlu Mlejnkovi a pobavíme se o becích," nastínil Špaček své představy.

Na práci s dvaačtyřicetiletým Pešánem se těší. "S Filipem se známe ještě z doby, když jsem byl u nároďáku za Pepy Jandače. Byl jsem přesvědčený, že to do nároďáku seniorské reprezentace dotáhne. Je to mladý, perspektivní trenér, který si jde za svým cílem," podotkl Špaček.

"Obklopil se, když to tak řeknu, mladými kluky, jako jsem já, Martin a (generální manažer) Petr (Nedvěd). Je to hodně i o respektu hráčů směrem k nám a našem respektu k nim. Věřím, že všechno bude klapat," prohlásil trojnásobný mistr světa.

Kolize s prací v Plzni se stejně jako při předešlých angažmá u národního týmu nebojí. "Nemělo by to významně kolidovat. My s nároďákem budeme pryč v reprezentačních přestávkách extraligy, kdy se tady víc trénuje. Náročný bude až konec klubové sezony, kdy začne play off a připravují se smlouvy jak s novými, tak stávajícími hráči," uvedl Špaček, který je v Plzni i manažerem mládeže.

"V mládeži se v tom období připravuje trenérské obsazení pro následující rok, ale já mám k sobě (šéftrenéra mládeže) Petra Vojana, se kterým skvěle spolupracujeme a klidně vše domluvíme i přes telefon. Jsem přesvědčený, že všechno bude výborně fungovat," popsal Špaček.

"Není to o tom, že se sbalíme a prostě odjedeme pryč. Pořád budeme v kontaktu. V dubnu a květnu, když má nároďák vrchol sezony, začínají na klubové úrovni letní přípravy, do kterých bychom ani nezasahovali," doplnil Špaček.

Smlouva na dva roky je podle něj ideální. "Dlouhé kontrakty nemají za mě smysl, protože takhle se lépe vyhodnotí, jestli to má nebo nemá cenu," dodal Špaček.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 28 minutami

Některé britské čerpací stanice přerušily provoz. Nemá jim kdo dovézt palivo

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost. Ministr dopravy Grant Shapps dnes vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, informovala veřejnoprávní BBC na svých internetových stránkách.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se dnes tvořily fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro "vzácný" případ, že na první nebude k dostání.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. "Pokud by to pomohlo, povoláme je," řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů je v Británii nedostatek ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. "Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme," řekl.

Zdroj: ČTK
před 46 minutami

San Marino bude v nedělním referendu rozhodovat o legalizaci potratů

Obyvatelé San Marina budou v neděli hlasovat v referendu o tom, zda chtějí povolit interrupce během prvních 12 týdnů těhotenství. Návrh dále žádá, aby úřady legalizovaly umělé přerušení těhotenství i po tomto období, pokud je ohrožen život či psychické zdraví ženy kvůli anomáliím nebo vývojovým vadám plodu, napsala dnes agentura AP. San Marino je jedním z posledních států v Evropě, které potraty zcela zakazují.

Zákaz interrupcí v San Marinu platí už od roku 1865. Tamní ženy proto cestují kvůli tomuto zákroku do Itálie, která maličký stát obklopuje ze všech stran, a kde jsou potraty legální od roku 1978. Pokud obyvatelé San Marina podstoupí v Itálii jiné lékařské zákroky, které v jejich vlasti nejsou dostupné - jako kupříkladu transplantace - veřejný zdravotnický systém náklady proplatí. To však neplatí pro potraty, jelikož je stát považuje za nelegální, píše AP.

Zastánci změny zákona proto upozorňují, že tato situace představuje finanční zátěž pro ženy, které interrupce podstupují. Kritici zákazu potratů rovněž tvrdí, že je trestem pro ženy, které byly znásilněny. "Pokud nechcete, aby se vědělo, že nemáte v úmyslu pokračovat v těhotenství, je mnohem méně pravděpodobné, že se obrátíte na policii a nahlásíte znásilnění," upozorňuje Joanna Nellesová z Rady Evropy, kde šéfuje oddělení, jež monitoruje dodržování Istanbulské úmluvy o potírání násilí na ženách a domácího násilí.

Antonella Mularoniová, která je pro zachování zákazu, podle agentury AP argumentuje tím, že ženy a dívky v San Marinu mohou dostat v lékárnách bezplatně antikoncepci včetně přípravku, jenž se používá po pohlavním styku.

Úřady San Marina, kde žije na 33 000 lidí, podle AP k referendu přistoupily poté, co k němu vyzvalo zhruba 3000 obyvatel v petici. Přičemž většina z nich byly ženy. Žádné průzkumy veřejného mínění však nejsou před hlasováním k dispozici. Pokud zvítězí zastánci změny restriktivního zákona, parlament San Marina bude nucen potraty legalizovat, poznamenala AP.

Mezi další malé země v Evropě, kde jsou interrupce zakázány, patří Malta, Andorra nebo britský Gibraltar. Některé z nich změnu zákonů zvažují. Například na Maltě, kde za potrat hrozí až tři roky vězení, letos jeden z poslanců předložil návrh zákona, který by tuto směrnici změnil. Podle maltských úřadů se nicméně trest uplatňuje jen zřídka a poslední známý rozsudek vězení kvůli potratu padl v 80. letech minulého století, píše AP.

Obyvatelé britského zámořského území Gibraltaru pak letos v červnu schválili zmírnění tamního zákona zakazujícího potraty. Odsouhlasili mimo jiné, aby byly interrupce možné do 12 týdne těhotenství v případě ohrožení fyzického nebo duševního zdraví ženy, či v případě, že bude poškození plodu neslučitelné s jeho životem. Interrupce má být také možná v případě početí při znásilnění nebo incestu.

Další zprávy