Po vzoru NHL. Extraliga zavede od nové sezony trenérskou výzvu

ČTK ČTK
1. 5. 2018 14:47
Novinka vyjde každý extraligový klub zhruba na milion korun.
Extraliga, 5. finále: HC Oceláři Třinec - HC Kometa Brno
Extraliga, 5. finále: HC Oceláři Třinec - HC Kometa Brno | Foto: Lukáš Filipec

Praha - Trenéři týmů hokejové extraligy budou mít od příští sezony šanci nechat prozkoumat sporné gólové situace. Vedení nejvyšší soutěže totiž plánuje zavést po vzoru NHL takzvanou trenérskou výzvu. Ředitel extraligy Josef Řezníček to uvedl pro web iSport.cz.

"O trenérskou challenge extraligové celky jednoznačně stály. Vedle NHL to implementovala i IIHF (Mezinárodní hokejová federace). Měli jsme to připravené a kluby odsouhlasené od sezony 2019/20, ale kluby jsou jednoznačně pro to, nečekat až na další sezonu, ale zavést to už nyní," uvedl Řezníček.

Zástupci týmů tak budou mít přímo na střídačce k dispozici záběry gólových situací a budou mít možnost v omezeném počtu případů rozporovat verdikty hlavních rozhodčích. V Česku budou mít trenéři možnost nesouhlasit jen s gólovými situacemi, případné ofsajdy jako v NHL se řešit nebudou.

Zavedení pravidlové novinky bude každý klub podle Řezníčka stát asi milion korun. "Je k tomu zapotřebí kompletní videosystém se specifikací bránění na brankovišti. Opatření techniky je pro kluby zásadní úkol na léto. Kluby si mohou vybrat jakoukoli firmu, jde výhradně o danou specifikaci," řekl Řezníček.

Zavedení trenérské výzvy upraví i činnost rozhodčích. Nově budou nastupovat s mikroporty a v případě revize herní situace budou divákům hlásit konečný verdikt.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Některé britské čerpací stanice přerušily provoz. Nemá jim kdo dovézt palivo

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost. Ministr dopravy Grant Shapps dnes vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, informovala veřejnoprávní BBC na svých internetových stránkách.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se dnes tvořily fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro "vzácný" případ, že na první nebude k dostání.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. "Pokud by to pomohlo, povoláme je," řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů je v Británii nedostatek ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. "Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme," řekl.

Zdroj: ČTK
Další zprávy