Litvínov převzal po Kýhosovi Slovák Vladimír Országh

ČTK ČTK
14. 4. 2020 16:40
Novým trenérem hokejistů extraligového Litvínova se stal Slovák Vladimír Országh. Dvaačtyřicetiletý bývalý útočník New York Islanders, Nashvillu či St. Louis a mistr světa z roku 2002 nahradí Vladimíra Kýhose, který dovedl Vervu v uplynulé sezoně k záchraně v extralize. Országh podepsal na severu Čech dvouletou smlouvu.
Vladimír Kýhos v Litvínově pokračovat nebude.
Vladimír Kýhos v Litvínově pokračovat nebude. | Foto: ČTK

"Jsem rád, že se nám Vlada podařilo přivést do Litvínova. Jeho trenérský vývoj sleduji dlouho a Vlado dokázal hodně slovenských a zahraničních hráčů posunout na vyšší úroveň," uvedl v tiskové zprávě nový sportovní ředitel Litvínova Pavel Hynek.

Országh vedl na klubové úrovni jako hlavní trenér Banskou Bystricu, s kterou získal v letech 2017 a 2018 titul ve slovenské lize. V ročníku 2018/19 vedl v KHL Slovan Bratislava. Působil také jako asistent trenéra u slovenské reprezentace.

"I přes svůj mladý věk je dnes velice zkušeným trenérem, který má zkušenosti i s mezinárodním hokejem z KHL i reprezentace, a věřím, že posune hokej v Litvínově výše," doplnil Hynek.

Poté, co Litvínov vybojoval v uplynulém ročníku záchranu v extralize až v závěrečném kole v přímém souboji s Kladnem, chce Országh v nadcházející sezoně s týmem do play off.

"Jsem plný očekávání. Je to pro mě první angažmá mimo Slovensko a jdu do klubu, který má velkou historii, který vychoval obrovské množství vynikajících hráčů a také výborných trenérů. Jdu do města, které žije hokejem. Moc se na to těším a doufám, že pozvedneme výsledky, které byly za poslední roky, a znovu se fanoušci v Litvínově dočkají play off," prohlásil Országh.

Třiašedesátiletý Kýhos převzal litvínovské mužstvo 1. prosince loňského roku, kdy nahradil Jiřího Šlégra, jenž setrval na pozici předsedy představenstva klubu. Jeho asistenty zůstali Radim Skuhrovec a Jindřich Kotrla. O Országhových spolupracovnících se bude teprve rozhodovat. "Společně s hlavním trenérem momentálně řešíme obsazení realizačního týmu," dodal Hynek.

Országh, který je odchovancem Banské Bystrice, sehrál v NHL v základní části 289 zápasů a připsal si 119 bodů za 54 branek a 65 asistencí. V šesti duelech play off přidal dva góly. Působil rovněž v Djurgaardenu, s kterým získal v roce 2001 titul ve švédské lize, a také v Lulee a Zvolenu. Účastník pěti mistrovství světa má i bronz z roku 2003 a hrál také na Světovém poháru v roce 2004.

Hned po skončení kariéry v roce 2010 se stal asistentem trenéra Banské Bystrice, kterou o dva roky později převzal jako hlavní kouč. U slovenské reprezentace byl asistentem českého trenéra Vladimíra Vůjtka na olympijských hrách v roce 2014 a na světových šampionátech ve stejném roce a v tom následujícím. Předloni byl ve stejné pozici na olympiádě v Pchjongčchangu a na mistrovství světa po boku Craiga Ramsayho.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 53 minutami

Rusko zmrazilo účty rádiu Svobodná Evropa, udělilo mu několik pokut

Moskva zmrazila ruské účty americké rozhlasové stanice Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda (RFE/RL). Oznámila to stanice, kterou už dříve ruské úřady označily za "zahraničního agenta" a udělily jí několik pokut za to, že ve svém zpravodajství tuto informaci neuvádí. V moskevských kancelářích RFE/RL dnes zasahovali exekutoři, což podle stanice znamená, že se Rusko nezaplacené pokuty rozhodlo vymáhat.

Ruské úřady letos stanici vyměřily pokuty v celkové výši zhruba jednoho milionu dolarů (asi 21,7 milionu Kč). RFE/RL je odmítla zaplatit a obrátila se na Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku. "Pracovníci ruského exekutorského úřadu zahájili řízení proti ruské pobočce RFE/RL kvůli nezaplaceným pokutám uděleným za porušení kontroverzního zákona o zahraničních agentech," uvedla stanice na svých internetových stránkách. Exekutoři v kancelářích strávili zhruba dvě hodiny sepisováním majetku a vybavení, práci novinářů nenarušili.

Ruský zákon o "zahraničních agentech", který se vztahuje na nevládní politické organizace a média přijímající finanční příspěvky ze zahraničí, je široce kritizován jako pokus zdiskreditovat kritické zpravodajství. Ruský cenzurní úřad Roskomnadzor loni nařídil médiím, kterých se zákon týká, aby ke zprávám ve vysílání, příspěvkům na sociálních sítích a audiovizuálním materiálům přidávaly dlouhé prohlášení objasňující, že obsah vytvořilo médium "plnící funkci zahraničního agenta".

RFE/RL se nařízení odmítla podřídit a za porušování zákona kvůli tomu dostala několik pokut. Podle ní jsou finanční postihy součástí kampaně, která má stanici přimět k odchodu z Ruska.

Zdroj: ČTK
Další zprávy