reklama
 
 

BPA trvá na pokutě pro APK, Plzni hrozí další trest

15. 2. 2012 20:15
Plzeň na zápase s Třincem vyměnila na reklamě nápis

Praha - Marketingový partner hokejové extraligy, společnost BPA, trvá na třináctimilionové pokutě, kterou minulý týden udělila Asociaci profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH).

Představitelé extraligových klubů ji sice jako neopodstatněnou odmítli, ale se svými námitkami neuspěli. Za propagaci zahraniční sázkové kanceláře může být hokejový klub v Plzni potrestán od živnostenského úřadu.

"Dopis včetně faktury s pokutou jsme vrátili APK zpět," řekla ČTK předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová.

BPA se rozhodla udělit asociaci pokutu za to, že nedokázala zajistit dodržení práv marketingového partnera, která mu postoupila.

Čtěte také:
Další problém v extralize: nápis na dresech Plzně
Sundejte nápis z dresu, vyzvalo vedení ligy Plzeň
Extraliga dostala pokutu 13 milionů za plzeňské dresy
Pokuta za plzeňské dresy je podle APK neopodstatněná

Plzeňský klub totiž propagoval sázkovou společnost Bet-at-home, která není registrována v České republice; to odporuje loterijnímu zákonu, který vstoupil v platnost 1. ledna.

"APK nedokázala zajistit, aby tam reklama nebyla," vysvětlila Obermajerová. "Asociace nám nepředložila žádný argument. Myslíme si, že k porušení smlouvy mezi APK a BPA došlo," doplnila předsedkyně představenstva společnosti.

Logo nahradila Plzeň nápisem Život je hra

Asistent ředitele APK LH Antonín Vansa ČTK potvrdil, že BPA dnes pokutu vrátila. "Opět vše předáme našim právním zástupcům," uvedl Vansa, který nechtěl další postup asociace předjímat.

Podobně jako BPA. Obermajerová ale potvrdila, že nejbližší splátku za práva na extraligu APK LH na konci února dostane v plné výši.

"O dalších krocích těžko spekulovat. Pokuta nemusí být konečná, každým dalším porušením se může zvýšit," podotkla Obermajerová.

Plzeň do dnešního zápasu proti Třinci nastoupila s pozměněným logem sponzora, v němž název firmy nahradil její slogan "Život je hra". Stejně upraveny byly i nápisy na mantinelech.

"Stále platí, že se budeme snažit maximálním způsobem vyjít představenstvu APK LH vstříc," uvedl ještě před utkáním ředitel klubu Václav Jáchim.

Podle ministerstva financí Plzeň zákon porušila

Náměstek ministra financí Tomáš Zídek řekl ČTK, že Plzeň reklamou zahraniční sázkové kanceláře pravděpodobně porušila zákon. "O postihu by v tomto případě podle zákona o reklamě měl rozhodovat krajský živnostenský úřad," uvedl Zídek.

"Náš úřad čeká na metodiku od ministerstva financí, které ji připravuje pro živnostenské úřady jednotlivých krajů. Ta určí, jak mají při udělení pokuty postupovat a které firmy mají v Česku zakázanou reklamu," řekla mluvčí Plzeňského kraje Petra Jarošová.

Například na Slovensku už za propagaci hazardních her, které v zemi nemají příslušné povolení, výrazně zvýšili pokuty.

Od září mohou slovenské úřady potrestat občany i firmy pokutou až 500 tisíc eur (12,5 milionu korun), přičemž nejnižší sankce je stanovena na 20 tisíc eur (půl milionu Kč).

Obě strany (BPA a APK LH) se v příštích dnech podle všeho budou vedle oprávněnosti pokuty přít o její výši. Podle smlouvy totiž marketingový partner může asociaci udělit pokutu jeden milion korun za jednotlivé porušení smlouvy.

APK: Podle našich právníků nemá pokuta oporu ve smlouvě

APK LH i Plzeň si myslí, že pokud chybovaly, tak pouze jednou. Podle BPA bylo prohřešků třináct - tolik zápasů Indiáni odehráli s logem Bet-at-home na dresu po začátku účinnosti zákona.

"Mimo to, že odmítáme oprávněnost vystavení pokuty, bylo jedním z důvodů, proč jsme ji vrátili, i její vyčíslení. Podle našich právníků nemá oporu ve smlouvě," řekl Vansa.

I Obermajerová si je vědoma, že výklad smlouvy může skončit u právníků. "Je to věc výkladu. Náš názor je ale jasný," dodala Obermajerová.

Plzeň není jediným klubem, který na přelomu roku možné problémy se změnou loterijního zákona řešil. Například pražská Sparta spolupracovala se společností Interwetten. K 31. prosinci ale smlouvu ukončila.

"Právníci nám doporučili, abychom reklamy odstranili," řekl marketingový ředitel klubu Tomáš Klimíček.

Sparta se navíc souběžně dohodla na spolupráci s Tipsportem, který se stal partnerem arény. "Stal se našim významným partnerem, i proto jsme omezovali prezentaci jeho konkurentů," uvedl Klimíček.

autor: ČTK | 15. 2. 2012 20:15

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama