Nákup Cavaniho? Solskjaerův hazard a zoufalství. Experta šokoval jeho plat

mar mar
11. 10. 2020 12:51
Mám rád riskování, za každých okolností, vždyť mě všichni znáte. Ale rozhodně nejsem pro nic podobného jako je angažování Edinsona Cavaniho Manchesterem United, to je čistý hazard, myslí si dlouholetý trenér klubů Premier League a známý anglický komentátor Harry Redknapp.
Edinson Cavani, střelec druhého gólu Uruguaye
Edinson Cavani, střelec druhého gólu Uruguaye | Foto: Reuters

Manchester United začal sezonu mizerně. Tři zápasy, jen tři body a bilance skóre minus šest. Navíc v posledním zápase potupně prohrál s Tottenhamem 1:6. Právě poslední porážka na Old Trafford přidělala trenérovi Ole Gunnarovi Solskjaerovi pořádné vrásky. Opět se dostal pod tlak.

Ďáblové v poslední den přestupového okna zareagovali tím, že přivedli uruguayského snajpra Edinsona Cavaniho. To překvapilo trenéra a komentátora Redknappa, bývalého kouče West Hamu, Southamptonu nebo právě Spurs.

"Bylo jasné, že potřebují něco udělat na konci přestupového období. Zvlášť po šokující prohře s Tottenhamem," uznává. Pro angažování Cavaniho ovšem nemá pochopení.

"Podpis třiatřicetiletého Cavaniho za 200 tisíc liber týdně v poslední den přestupového období je podle mě zoufalé plácnutí naprázdno a obrovský hazard," poukázal na věk zkušeného střelce. Nejvíc ho ale zarazil plat.

"Měl jsem nějaké informace už před dvěma měsíci, že Cavani chce jít do Anglie. Ale když jsem slyšel platové požadavky, říkal jsem si: no tak hodně štěstí."

Podle Redknappa vedení United jednalo zkratkovitě po špatném začátku sezony. "Pokud ho chtěli tak moc, proč ho podepisovali až teď?" diví se.

Solskjaer je pod tlakem. V loňské sezoně svou pozici na Old Trafford uhájil, nyní ovšem bude opět pod drobnohledem a v Anglii se už spekuluje i o jeho odvolání. "Solskjaer si už rozhodně nemůže dovolit nic podobného jako proti Spurs," poukazuje Redknapp.

Bývalou hvězdu PSG ovšem dopředu odepisovat nechce, i když jeho angažování označil za daných podmínek za hazard.

"Cavani je vynikající hráč. Záležet bude, jestli si dokáže zachovat kvalitu a jestli má pořád hlad po úspěchu. Pak může udělat dobrou službu," napsal ve svém komentáři pro The Sun.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Některé britské čerpací stanice přerušily provoz. Nemá jim kdo dovézt palivo

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost. Ministr dopravy Grant Shapps dnes vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, informovala veřejnoprávní BBC na svých internetových stránkách.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se dnes tvořily fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro "vzácný" případ, že na první nebude k dostání.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. "Pokud by to pomohlo, povoláme je," řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů je v Británii nedostatek ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. "Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme," řekl.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

San Marino bude v nedělním referendu rozhodovat o legalizaci potratů

Obyvatelé San Marina budou v neděli hlasovat v referendu o tom, zda chtějí povolit interrupce během prvních 12 týdnů těhotenství. Návrh dále žádá, aby úřady legalizovaly umělé přerušení těhotenství i po tomto období, pokud je ohrožen život či psychické zdraví ženy kvůli anomáliím nebo vývojovým vadám plodu, napsala dnes agentura AP. San Marino je jedním z posledních států v Evropě, které potraty zcela zakazují.

Zákaz interrupcí v San Marinu platí už od roku 1865. Tamní ženy proto cestují kvůli tomuto zákroku do Itálie, která maličký stát obklopuje ze všech stran, a kde jsou potraty legální od roku 1978. Pokud obyvatelé San Marina podstoupí v Itálii jiné lékařské zákroky, které v jejich vlasti nejsou dostupné - jako kupříkladu transplantace - veřejný zdravotnický systém náklady proplatí. To však neplatí pro potraty, jelikož je stát považuje za nelegální, píše AP.

Zastánci změny zákona proto upozorňují, že tato situace představuje finanční zátěž pro ženy, které interrupce podstupují. Kritici zákazu potratů rovněž tvrdí, že je trestem pro ženy, které byly znásilněny. "Pokud nechcete, aby se vědělo, že nemáte v úmyslu pokračovat v těhotenství, je mnohem méně pravděpodobné, že se obrátíte na policii a nahlásíte znásilnění," upozorňuje Joanna Nellesová z Rady Evropy, kde šéfuje oddělení, jež monitoruje dodržování Istanbulské úmluvy o potírání násilí na ženách a domácího násilí.

Antonella Mularoniová, která je pro zachování zákazu, podle agentury AP argumentuje tím, že ženy a dívky v San Marinu mohou dostat v lékárnách bezplatně antikoncepci včetně přípravku, jenž se používá po pohlavním styku.

Úřady San Marina, kde žije na 33 000 lidí, podle AP k referendu přistoupily poté, co k němu vyzvalo zhruba 3000 obyvatel v petici. Přičemž většina z nich byly ženy. Žádné průzkumy veřejného mínění však nejsou před hlasováním k dispozici. Pokud zvítězí zastánci změny restriktivního zákona, parlament San Marina bude nucen potraty legalizovat, poznamenala AP.

Mezi další malé země v Evropě, kde jsou interrupce zakázány, patří Malta, Andorra nebo britský Gibraltar. Některé z nich změnu zákonů zvažují. Například na Maltě, kde za potrat hrozí až tři roky vězení, letos jeden z poslanců předložil návrh zákona, který by tuto směrnici změnil. Podle maltských úřadů se nicméně trest uplatňuje jen zřídka a poslední známý rozsudek vězení kvůli potratu padl v 80. letech minulého století, píše AP.

Obyvatelé britského zámořského území Gibraltaru pak letos v červnu schválili zmírnění tamního zákona zakazujícího potraty. Odsouhlasili mimo jiné, aby byly interrupce možné do 12 týdne těhotenství v případě ohrožení fyzického nebo duševního zdraví ženy, či v případě, že bude poškození plodu neslučitelné s jeho životem. Interrupce má být také možná v případě početí při znásilnění nebo incestu.

Další zprávy