Pohár FAČR sponzorují Maďaři. Vítěz bude hrát se Slováky?

ČTK ČTK
31. 7. 2015 12:27
Novým generálním partnerem fotbalového Poháru FAČR se stala ropná a plynárenská společnost Mol, která v ČR provozuje síť čerpacích stanic
Aktuální šampioni Českého poháru z Liberce
Aktuální šampioni Českého poháru z Liberce | Foto: ČTK

Praha-  Novým generálním partnerem fotbalového Poháru FAČR se stala ropná a plynárenská společnost MOL, která v ČR provozuje síť čerpacích stanic. Soutěž se tak bude nově jmenovat MOL Cup. Smlouva je podepsaná na tři roky s dvouletou opcí. Jelikož stejná společnost sponzoruje i pohár na Slovensku, nyní probíhají jednání o tom, že by od příští sezony mohl vzniknout Československý Superpohár, ve kterém se utkají vítězové pohárových soutěží z obou zemí.

"Chtěli bychom, aby vítězové spolu hráli o Superpohár, navázali bychom tak na historii. Nyní je to ve fázi vyjednávání, ale věřím, že se příznivci na to mohou v dohledné době těšit," řekl předseda FAČR Miroslav Pelta. "Chtěli bychom to odstartovat už od příští sezony," dodal.

Společnost MOL na Slovensku podporuje pohár pod značkou Slovnaft. V Česku provozuje skoro 320 stanic a je dvojkou na trhu po společnosti Benzina. MOL v ČR vlastní čerpací stanice značky Agip, Pap Oil, Slovnaft a Lukoil. Letos v květnu začal s jejich přejmenováním, v budoucnu plánuje mít v Česku jen dvě značky - MOL a Pap Oil. Skupina MOL je mezinárodní ropná a plynárenská společnost se sídlem v Budapešti.

Členem představenstva je Oszkár Világi, který je zároveň majitelem fotbalového klubu v Dunajské Stredě. "Jelikož má pan Világi k fotbalu podobný vztah jako já a angažuje se v klubu, tak bylo jednání jednodušší," řekl Pelta.

Věří, že příchodem nového partnera se zvýší prestiž soutěže. "Pohár je nejsnazší cesta do Evropy a mužstva si to uvědomují. V okolních zemích je to chlouba a já bych chtěl, aby i u nás tomu tak bylo. Nový partner je jen začátek, budou následovat další kroky. Chceme zvýšit hodnotu poháru stejně jako je tomu u ligy," dodal Pelta.

Pohár FAČR v minulosti nesl například názvy minerální vody Ondrášovka či České pošty. Podle marketingové společnosti STES vyjde uspořádání jednoho ročníku poháru na zhruba 10 milionů korun. S novou identitou poháru byly spuštěny také sociální sítě soutěže, na kterých se fanoušci dozví novinky jak ze současnosti, tak i historie poháru

Grafika: Tabulky, program, profily. Vše o Synot lize 2015/16

Synot liga 2015/2016

Podívejte se na program, výsledky i tabulky Synot ligy

 

Právě se děje

Další zprávy