Miliardy se pohrnou. FIFA věří, že neúčast Itálie a USA příjmy z mistrovství světa nepoznamená

ČTK ČTK
30. 11. 2017 16:07
S příjmem ve výši necelých šesti miliard dolarů počítá Mezinárodní fotbalová federace FIFA z mistrovství světa, které uspořádá příští rok Rusko.
Trofej pro mistra světa
Trofej pro mistra světa | Foto: Reuters

Moskva - Vedení FIFA je přesvědčené, že světový šampionát v Rusku v příštím roce navzdory neúčasti Itálie a USA dosáhne na očekávané příjmy 5,66 miliardy dolarů. V rozhovoru pro agenturu AP to prohlásil komerční ředitel světové fotbalové federace Philippe Le Floc'h.

Itálie nezvládla baráž se Švédskem a na mistrovství bude chybět poprvé od roku 1958. Pro FIFA to znamená, že kvůli absenci jednoho z jejích nejvýnosnějších trhů přijde o zhruba 200 milionů dolarů z vysílacích práv.

První absence USA od šampionátu v roce 1990 má zase za následky malý zájem severoamerických sponzorů, kteří využili zatím jen jedno z dvaceti nabízených míst.

Přesto je cílem FIFA dosáhnout na stejné příjmy, které zaznamenalo předchozí mistrovství v roce 2014 v Brazílii. "Každého štve, že se Spojené státy nekvalifikovaly. Abych byl upřímný, s tím se vůbec nepočítalo," prohlásil Le Floc'h.

"Čím víc sponzorských pozic zaplníme, tím lépe. Ale na druhou stranu je nechceme prodávat lacino. Naší prací je, abychom dosáhli na stanovené finanční cíle, a to také uděláme," dodal.

Shánění sponzorů však ztěžuje také vyšetřování rozsáhlého korupčního skandálu předchozího vedení FIFA, podezřelá volba pořadatele šampionátu pro rok 2022 Kataru, ale i nižší ceny ropy a ekonomické sankce vůči Rusku. "Vždycky, když možní partneři vycítí krizi, přinese to komplikace," uvedl Le Floc'h.

"Ale špatné období je za námi a hlavně - pořádáme největší show na světě," prohlásil funkcionář. Finále předchozího mistrovství v roce 2014 v Brazílii sledovala více než miliarda lidí a průměrná sledovanost činila 600 milionů.

FIFA navíc ještě před nečekaným selháním USA počítala s poklesem příjmů ze Severní Ameriky zhruba o 100 milionů. Proto se také její komerční aktivity zaměřily především na západní pobřeží Ameriky, Blízký východ a Asii - především Čínu. "Máme jasný plán, jak využít současné situace. Žijeme v době digitálních technologií a na to se musíme zaměřit," uvedl Le Floc'h a dodal, že v nejbližší době by FIFA měla oznámit jména dvou nových sponzorů.

 

Právě se děje

Další zprávy