reklama
 
 

Luhový: Lavička je až příliš hodný, Spartě chybí motivátor

12. 12. 2014 14:31
I když Milan Luhový tvrdí, že mají fotbalisté pražské Sparty v současnosti velmi dobrý tým, jejich problémem je prý fakt, že do důležitých zápasů nejdou dostatečně namotivováni.

Praha - I když Milan Luhový tvrdí, že mají fotbalisté pražské Sparty v současnosti velmi dobrý tým, jejich problémem je prý fakt, že do důležitých zápasů nejdou dostatečně namotivováni.

To je podle někdejšího reprezentanta hlavní důvod toho, proč Sparta nedokázala postoupit přes Malmö do Ligy mistrů a také proč ve čtvrtek prohrála v Bernu v přímém souboji o postup do play off Evropské ligy mistrů proti Young Boys.

Problémem podle čtvrtfinalisty mistrovství světa 1990 je i to, že trenér Sparty Vítězslav Lavička je na hráče moc hodný a spolu s realizačním týmem nedokáže hráče připravit na tlak, který v tak vypjatých zápasech na hráče čeká.

"Trenér Lavička má velký hendikep v tom, že je až příliš hodný, což je ale jeho nátura a v tom už se nezlepší. Nemyslím si, že by měl od týmu odejít, to by pro tým byla velká ztráta. Ale určitě by mělo vedení klubu přemýšlet, jak realizační tým doplnit, aby v něm byl někdo, kdo hráče dokáže nabudit," uvedl Luhový v rozhovoru pro Aktuálně.cz.

Pane Luhový, jak byste zhodnotil slova Vítězslava Lavičky, že i přes vypadnutí v Lize mistrů i Evropské lize byl podzim pro Spartu úspěšný?
Víťa Lavička už předsezonní cíl nesplnil tím, že nepostoupil do Ligy mistrů. Pak se ten cíl zlevnil na postup ze základní skupiny Evropské ligy, což se ale také nepovedlo.

Proč Sparta podle vás v rozhodujícím zápase o postup znovu nedokázala uspět?
Zastávám tvrzení, že na každý zápas zvlášť by měl být hráč maximálně namotivován, aby před ním byl pod tlakem, protože jedině tak může předvést uspokojivý výkon. To jsem ale včera na hráčích Sparty neviděl.

Takže sparťané nebyli na zápas ideálně připraveni?
I když bylo na hráčích Bernu vidět, že jsou fotbalově horší, měli větší chuť, drajv, touhu po vítězství. Naopak Spartě chybělo proti Bernu těch deset patnáct procent právě v motivačním procesu před zápasem, v procesu připravenosti.

Sparta navíc v Bernu v rozhodujícím duelu opět tahala za kratší konec a znovu nedokázala vstřelit gól. Čím to podle vás je?
Sparta má výborný tým, ale v koncovce jí chybí koncentrace, maximální soustředění a to souvisí právě s přípravou všech hráčů před zápasem. David Lafata týmu samozřejmě chyběl, ale to nebyla ta hlavní příčina prohry.

Tak v čem podle vás je?
Hlavní problém Sparty vidím v tom, že realizační tým v čele s trenérem Lavičkou nedokáže na tréninku připravit tým na to, jak hrát pod tlakem. Chyba tedy není v hráčích, ale v tom, jak jdou na zápas připravení, a to ve čtvrtek nebyli dostatečně.

Sparta si letos vydělala v evropských pohárech v přepočtu pouze 55 milionů korun. Myslíte si, že další nezdar donutí vedení klubu k tomu, aby v zimě prodalo Josefa Hušbauera, Pavla Kadeřábka nebo Ladislava Krejčího, o které je zájem?
Sparta tím, že opakovaně nepostupuje do Ligy mistrů, přichází o velké peníze, o stovky milionů, takže bych se nedivil, kdyby tým někdo z těchto hráčů v zimě opustil. Sparta sice určitě tým i doplní, i tak to pro ni bude velké oslabení.

Už dříve jste mluvil o tom, že by další takovýto neúspěch mohl přimět Daniela Křetínského k prodeji klubu. Můžete to rozvést?
Pan Křetínský přichází řádově o miliardy, určitě nemůže být spokojený s tím, že za peníze z jeho kapsy pořád nepřichází úspěch. Nikdo ostatně nemůže mít radost, když vyhazuje miliardy za něco, co je dlouhodobě neproduktivní.

Co by tedy bylo podle vás případným impulsem k jeho rozhodnutí klub prodat?
Není zvyklý na neúspěch, takže pokud by Sparta nepostoupila do Ligy mistrů ani příští rok, ještě víc by ho to nahlodalo, jestli má klub vlastnit dál. U něj ale především záleží na osobním byznysu, takže si spíš myslím, že se Sparty zbaví, až se mu nebude tolik v podnikání dařit.

autor: Jaroslav Šindelář | 12. 12. 2014 14:31

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama