Ter Stegen se rozplýval nad Kolářem. To hvězdný Messi po utkání opět utekl

ČTK Sport ČTK, Sport
5. 11. 2019 23:27
Slávistický brankář Ondřej Kolář na slavném barcelonském stadionu Camp Nou odchytal životní zápas a fotbalistům Slavie pomohl k překvapivé remíze 0:0 v Lize mistrů.
Video: O2 TV Sport

Potěšilo ho, že za skvělý výkon ho osobně pochválil i domácí gólman Marc-André ter Stegen.

"To pro mě bylo něco neuvěřitelného, že Ter Stegen mě o poločase zastavil, čekal v útrobách stadionu a řekl mi, že takový výkon dlouho neviděl a je radost se na to dívat, že hraju i výborně nohama a že to je fantazie. Čekal na mě i po zápase. To je pro mě největší ocenění, něco takového slyšet od takového gólmana. Z toho jsem měl až husí kůži," řekl Kolář novinářům.

Další domácí hvězdy se ale jako Ter Stegen nezachovaly. "Ostatní hráči jako Messi odešli a pomalu nám ani nepodali ruku. Všichni jsme se těšili na takové hráče, chtěli jsme si vyměnit i dres, ale oni se nezachovali moc dobře, takže to mě mrzelo," konstatoval rodák z Liberce.

Utkání v Barceloně označil jako životní. "Asi můžu říct, že to byl životní zápas, protože s takovým týmem zachytat a udržet tady nulu, to se asi nepoštěstí každému. Jsem rád, že jsem mohl klukům pomoct, ale není to jenom o mně. Hráli jsme výborně jako celý tým. Kdyby každý nepodal dobrý výkon, tak určitě ten bod nebereme," uvedl Kolář.

"Zahrát si na Nou Campu je sen asi každého kluka, což se nám podařilo a ještě jsme udělali takový velký úspěch. Je to paráda. Já fotbalem žiju a pro mě je určitě nejvíc hrát na těchto stadionech. Byl to největší zážitek," doplnil pětadvacetiletý brankář, jehož tým je ve skupině F poslední se dvěma body.

Podle něj měla Slavia i na víc než na remízu. "Barcelona je továrna na góly, o to víc si ceníme toho, že jsme neobdrželi gól. Byly tam samozřejmě nějaké momenty, přečkali jsme je. Ale mrzí mě, že jsme nedali nějaký gól, myslím, že jsme tu mohli i vyhrát," prohlásil Kolář.

Velké štěstí měl ve 35. minutě, kdy barcelonský kapitán Messi po typickém individuálním průniku napálil břevno.

"Já už se otáčel s tím, že pro to půjdu do brány, protože to mělo gólové parametry. Když to skončilo na břevně, tak se mi strašně ulevilo. Ještě jsem měl štěstí, že se to od břevna odrazilo ke mně," popsal Kolář, který několik dalších šancí především argentinskému kanonýrovi Messimu zlikvidoval.

"Dneska to bylo obzvlášť těžké, protože se s takovými hráči v české lize moc nepotkáte. Jsou nadstandardně rychlí a já měl také štěstí, že jsem neobdržel nějakou kartu za faul. Byl tam moment, kdy jsem to ani rukou nestihl a trefil mě do hrudi. Stálo při nás ohromné štěstí," dodal brankář Slavie.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 45 minutami

Některé britské čerpací stanice přerušily provoz. Nemá jim kdo dovézt palivo

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost. Ministr dopravy Grant Shapps dnes vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, informovala veřejnoprávní BBC na svých internetových stránkách.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se dnes tvořily fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro "vzácný" případ, že na první nebude k dostání.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. "Pokud by to pomohlo, povoláme je," řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů je v Británii nedostatek ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. "Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme," řekl.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

San Marino bude v nedělním referendu rozhodovat o legalizaci potratů

Obyvatelé San Marina budou v neděli hlasovat v referendu o tom, zda chtějí povolit interrupce během prvních 12 týdnů těhotenství. Návrh dále žádá, aby úřady legalizovaly umělé přerušení těhotenství i po tomto období, pokud je ohrožen život či psychické zdraví ženy kvůli anomáliím nebo vývojovým vadám plodu, napsala dnes agentura AP. San Marino je jedním z posledních států v Evropě, které potraty zcela zakazují.

Zákaz interrupcí v San Marinu platí už od roku 1865. Tamní ženy proto cestují kvůli tomuto zákroku do Itálie, která maličký stát obklopuje ze všech stran, a kde jsou potraty legální od roku 1978. Pokud obyvatelé San Marina podstoupí v Itálii jiné lékařské zákroky, které v jejich vlasti nejsou dostupné - jako kupříkladu transplantace - veřejný zdravotnický systém náklady proplatí. To však neplatí pro potraty, jelikož je stát považuje za nelegální, píše AP.

Zastánci změny zákona proto upozorňují, že tato situace představuje finanční zátěž pro ženy, které interrupce podstupují. Kritici zákazu potratů rovněž tvrdí, že je trestem pro ženy, které byly znásilněny. "Pokud nechcete, aby se vědělo, že nemáte v úmyslu pokračovat v těhotenství, je mnohem méně pravděpodobné, že se obrátíte na policii a nahlásíte znásilnění," upozorňuje Joanna Nellesová z Rady Evropy, kde šéfuje oddělení, jež monitoruje dodržování Istanbulské úmluvy o potírání násilí na ženách a domácího násilí.

Antonella Mularoniová, která je pro zachování zákazu, podle agentury AP argumentuje tím, že ženy a dívky v San Marinu mohou dostat v lékárnách bezplatně antikoncepci včetně přípravku, jenž se používá po pohlavním styku.

Úřady San Marina, kde žije na 33 000 lidí, podle AP k referendu přistoupily poté, co k němu vyzvalo zhruba 3000 obyvatel v petici. Přičemž většina z nich byly ženy. Žádné průzkumy veřejného mínění však nejsou před hlasováním k dispozici. Pokud zvítězí zastánci změny restriktivního zákona, parlament San Marina bude nucen potraty legalizovat, poznamenala AP.

Mezi další malé země v Evropě, kde jsou interrupce zakázány, patří Malta, Andorra nebo britský Gibraltar. Některé z nich změnu zákonů zvažují. Například na Maltě, kde za potrat hrozí až tři roky vězení, letos jeden z poslanců předložil návrh zákona, který by tuto směrnici změnil. Podle maltských úřadů se nicméně trest uplatňuje jen zřídka a poslední známý rozsudek vězení kvůli potratu padl v 80. letech minulého století, píše AP.

Obyvatelé britského zámořského území Gibraltaru pak letos v červnu schválili zmírnění tamního zákona zakazujícího potraty. Odsouhlasili mimo jiné, aby byly interrupce možné do 12 týdne těhotenství v případě ohrožení fyzického nebo duševního zdraví ženy, či v případě, že bude poškození plodu neslučitelné s jeho životem. Interrupce má být také možná v případě početí při znásilnění nebo incestu.

Další zprávy