Korupční obžaloba u příbramskému soudu. Jde patrně o Rogoze

Luděk Mádl Luděk Mádl
25. 10. 2013 15:30
Fotbalová korupční kauza míří k soudu, disciplinárka si až tam půjde poslechnout, o co vlastně jde
Případ údajné fotbalové korupce míří k soudu, jméno obžalovaného úřady stále tají. Mělo by ale jít o Romana Rogoze
Případ údajné fotbalové korupce míří k soudu, jméno obžalovaného úřady stále tají. Mělo by ale jít o Romana Rogoze | Foto: CPA

Příbram - Obžalobu státní zástupce vložil do obálky a poslal ji na Okresní soud v Příbrami.

Jde o fotbalovou korupci. Jen jméno obžalovaného stále zůstává tajemstvím. Tedy veřejným tajemstvím.

Mělo by jít o sportovního ředitele klubu 1. FK Příbram Romana Rogoze. Jenže oficiálně to jméno orgány činné v trestním řízení dosud nepotvrdily. A tak s ním ani Fotbalová asociace ČR nemůže zahájiti své disciplinární řízení.

A nejen to. Rogoz se nadále těší důvěře a přízni příbramského bosse Jaroslava Starky, takže svou funkci nadále vykonává a velmi pravděpodobně ho v sobotu v utkání se Znojmem uvidí diváci na příbramské lavičce.

A to přesto, že je to podle všeho právě on, na koho státní zástupce Ondřej Trčka podal obžalobu "pro přečin podplacení dle § 332 odst. 1 trestního zákoníku, kterého se měla dopustit nabídkou úplatku ve výši 50.000 Kč hráči týmu SK Dynamo České Budějovice za ovlivnění fotbalového utkání 22. kola Gambrinus ligy mezi týmy SK Dynamo České Budějovice a 1. FK Příbram, které se konalo dne 5. 4. 2013".

Alespoň tak to stojí ve vyjádření, které dal Ondřej Trčka deníku Aktuálně.cz k dispozici.

Poslechnou si vše až u soudu

O případu psal v tomto týdnu i deník Insider. Ten hovořil s předsedou disciplinární komise FAČR Richardem Bačkem, který zdůraznil, že ani v této příbramské kauze, ani v případu Chřestýš (tam jde o možnou korupci spojenou s duelem Jablonec-Plzeň), není FAČR účastníkem trestního řízení.

To v praxi znamená, že se nemůže podívat do spisu.

„Je tedy otázkou, jaké informace nám budou dostupné. Může to také dopadnout tak, že budeme informace získávat až přímo náslechem hlavního líčení, pokud nebude neveřejné,“ vysvětluje Baček.

Ten oficiálně ani neví to, jestli je stíhanou osobou skutečně Rogoz. Proto vůči němu disciplinárka nemohla zatím zahájit žádné šetření ani formálně.

Zápas České Budějovice-Příbram (0:1) byl klíčový pro boj o záchranu v minulém soutěžním ročníku. Za výkon, který v něm předvedl, byl z ligové listiny vyhozen sudí Drábek.

Navíc budějovický boss Karel Poborský po utkání mluvil o tom, jak kdosi z Příbrami obvolával jeho hráče.

A s tím by mohl patrně souviset Rogozův případ. Podle neoficiálních informací měl Rogoz s nabídkou úplatku 50 000 korun údajně oslovit budějovického hráče Klesu, aby se v utkání příliš nesnažil. Tedy alespoň to tak měl údajně Klesa vypovědět na policii.

Příbramský šéf Jaroslav Starka si je však podle svých slov jist, že Rogoz nic špatného neudělal. A ani na vteřinu nepomyslel na to, že by mu například výkon funkcí v klubu do vyřešení případu pozastavil.

Problém vidí v Klesovi, který předtím hrával i za Příbram. "To je gambler a lhář. Normální s...áč," nevybírá Starka slova.

Případ teď má tedy na stole Okresní soud v Příbrami.

Facebooková stránka autora: Luděk Mádl - Aktuálně.cz

 

Právě se děje

před 5 minutami

Facebook začíná označovat obsah státem kontrolovaných médií

Společnost Facebook začíná na stejnojmenné sociální síti k obsahu některých ruských, čínských a dalších médií připojovat upozornění, že dané redakce jsou částečně nebo zcela kontrolované státem. Na firemním webu to ve čtvrtek oznámil šéf bezpečnostního oddělení Facebooku Nathaniel Gleicher. Označení se ale ihned neobjevilo u příspěvků vybraných médií na domovských stránkách uživatelů, to se prý začne dít až v následujících dnech a pouze ve Spojených státech.

Nový prvek byl v momentě spuštění zapracován pouze do tzv. knihovny reklam a na facebookové stránky jednotlivých organizací. Podle agentury AP se změna ihned týkala asi 200 stránek včetně těch patřících ruskému webu Sputnik, čínské zpravodajské agentuře Nová Čína a íránské Press TV.

Například na stránce ruské RT se nyní čeští uživatelé v okénku "Transparentnost stránek" dočtou, že tato státem financovaná televizní stanice patří mezi "státem kontrolovaná média v zemi Rusko". Podrobnější popisek pak uvádí: "Tento vydavatel zcela nebo částečně podléhá ediční kontrole státu. Je to určeno celou řadou faktorů, zejména financováním, strukturou a novinářskými standardy."

Podle Gleichera by uživatelé měli mít přehled o tom, zda zprávy, které se jim zobrazují, pocházejí od média, které "může být pod vlivem vlády". Facebook prý opatření připravoval ve spolupráci s desítkami expertů na média, jejich regulaci, či lidská práva.

Zdroj: ČTK
Další zprávy