reklama
 
 

Itálie už zase táhne. I kdyby přestupy Zlatana a Džeka padly

2. 8. 2015 7:00
Serie A po letech strádání opět láká velká fotbalová jména. A to i přesto, že transfery Ibrahimovice a Balotelliho nejspíš nevyjdou.

Praha - "Všechno, co můžu říct, je, že Zlatan Ibrahimovic má smlouvu s Paris St. Germain do 30. června 2016," sděluje holohlavý fotbalový šíbr pod znakem AC Milán na tiskové konferenci. Fanouškům, kteří věřili, že se sebestředný švédský kanonýr vzdá tučného platu ve francouzském hlavním městě a posílí milánský klub, ale Adriano Galliani připomíná jiný tah: "Můžeme být šťastní, získali jsme Carlose Baccu, skvělého hráče, kterého doteď vedl v Seville vynikající trenér."

Příchod kolumbijského útočníka, který už dvakrát pomohl Seville vyhrát Evropskou ligu, napovídá, jak vydatně letos Itálie posiluje. Ostatně, milánský tým stál jeho příchod 25 milionů eur. V květnovém finále Evropské ligy dal Bacca dva góly, a v novém klubu má být stejně důležitý, jako ve španělském týmu kouče Unaie Emeryho. Fanoušci tak mohou někdejší milánskou hvězdu Ibrahimovice s klidným svědomím pustit z hlavy.

Řím láká Džeka

Dalšího věhlasného útočníka podle posledních zpráv z Itálie získá AS Řím. Ten už před měsícem pověřil svého středopolaře Miralema Pjaniče, aby k přestupu do rudého dresu přemluvil svého spoluhráče z bosenské reprezentace Edina Džeka. Kanonýrovi, který na sebe upozornil před osmi lety v české lize, dlouhodobě nevoní role náhradníka v Manchesteru City, rád by proto šel někam, kde může pravidelně hrát. S římským klubem se už dohodl, zbývá ale vyřešit odstupné. City požaduje 24 milionů eur, Řím nabízí 22.

Do Itálie už pustil bohatý klub z Manchesteru jiného střelce, Stevan Jovetič odešel na rok a půl dlouhé hostování do Interu. Černohorský útočník je v Itálii známý díky úspěšnému angažmá ve Fiorentině, odkud do Premier League odcházel. "Je to pro nás další důležitý hráč," pochvaluje si příchod kouč Roberto Mancini. Za 16 milionů eur přišel už v červnu záložník Geoffrey Kondogbia, opora AS Monaka, kterého si Mancini cení jako výjimečného hráče.

Juventus ukořistil Dybalu

Nejdražší letní posilu v Serii A přivedl zatím do své kabiny mistrovský Juventus. A nejde o fotbalistu ze zahraničí. Staré dámě pořádně vysál konto prezident Palerma Maurizio Zamparini, když pod Alpy poslal jednadvacetiletého kanonýra Paula Dybalu. Na Sicílii za něj putovalo 32 milionů eur.

Argentinský útočník podepsal smlouvu na pět sezon a nahradit by měl svého kraja na Carlose Téveze, který se rozhodl dohrát kariéru v Boca Juniors. "Jestli hraju nejradši za vysunutými střelci? Je mi to jedno, můžu nastupovat jako stažený útočník, nebo rovnou na hrotu," sršel Dybala odhodláním na úvodní tiskové konferenci. Juventus navíc přivedl Maria Mandžukiče z Atlétika Madrid, nebo Samiho Khediru od sousedů z Realu. Odešel ale klíčový záložník Andrea Pirlo.

Další týmy už byly přece jenom skromnější. Do Neapole se po roce na lavičce Bayernu vrátil gólman Pepe Reina, Fiorentinu posílil Mario Suárez z Atlétika Madrid. Velkohubá prohlášení Sampdorie o tom, jak moc se snaží získat Maria Balotelliho, se kterým přestal počítat Liverpool, zatím zůstávají jen jakousi virtuální realitou. I to, že by "Super Maria" vedení klubu rádo dalo dohromady s jiným průšvihářem, Antoniem Cassanem, který je bez angažmá, poté, co opustil krachující Parmu.

Stará dáma vzorem

Nakonec bude ale stejně rozhodovat tým, a ne jednotliví hráči, jak trenéři rádi opakují. I v tom má náskok mistrovský Juventus. "Můžeme se bavit o technice a taktice, ale velké týmy v Itálii postrádají správnou mentalitu. S jedinou výjimkou - a to je Juventus," říká nový trenér Neapole Maurizio Sarri.

"Přicházím z provinčního klubu, vím, jak se bohaté týmy na hřišti malých chovají. Hráči Juventusu jdou ale do každého zápasu poctivě a s odhodláním, hecují se v tunelu na hřiště," upozorňuje bývalý kouč toskánského Empoli, kde je síla favorita Serie A.

autor: Vojtěch Scheinost | 2. 8. 2015 7:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama