Gambrinus liga končí. O nový název válčí Chance a Fortuna

Luděk Mádl Luděk Mádl
9. 4. 2014 10:00
Po 17 letech mění nejvyšší česká fotbalová soutěž titulárního sponzora. O pozici uvolněnou Gambrinusem usilují dvě sázkové kanceláře
Fortuna už z dresů Sparty, ale i dalších klubů zmizela. Teď se chce vrátit jako titulární sponzor celé ligy
Fortuna už z dresů Sparty, ale i dalších klubů zmizela. Teď se chce vrátit jako titulární sponzor celé ligy | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Gambrinus liga po 17 letech mění název. Pivní značka z něj zmizí a o uvolněnou pozici se přetahují dvě nejsilnější firmy na českém sázkařském trhu. Konkrétně Fortuna a Tipsport, který chce s ligou spojit svou značku Chance.

Informují o tom dnešní Hospodářské noviny a deník Insider.

„Mohu potvrdit, že Fortuna učinila v tomto směru vedení českého fotbalu konkrétní nabídku. Jsme si ovšem vědomi toho, že ve hře jsou i další zájemci,“ říká Petr Šrain, mluvčí Fortuny.

Tipsport našlapuje opatrněji. „My a titulární sponzorství ligy? Kdybychom takovou nabídku dostali, jednání bychom se nebránili. S fotbalem průběžně komunikujeme už léta. A za ty roky přišla taková nabídka už několikrát,“ říká Lubomír Ježek, v Tipsportu vedoucí oddělení PR a sponzoringu.

Skutečnost je ovšem taková, že podle informací HN nabízí Fortuna fotbalu za roli titulárního sponzora ligy 55 milionů korun ročně, a to na čtyřleté období. Nabídka Tipsportu, potažmo jeho značky Chance, má činit 40 milionů korun na rok. 

Tipsport: Máme exkluzivitu a nepustíme ji

Fortuna sice zřetelně nabízí výrazně víc, jenže celá věc má jeden velký háček. Tipsport totiž vychází z toho, že má mezi sázkovými kancelářemi na partnerství s fotbalovou ligou exkluzivitu.

Na začátku aktuální sezony se jeho značka Chance stala jedním z řadových sponzorů soutěže. Ročně za to platí jednotky milionů korun. „A tato platná dlouholetá smlouva nám zaručuje exkluzivní práva na marketingovou spolupráci s fotbalovou ligou v odvětví sázkařského byznysu,“ říká Lubomír Ježek z Tipsportu. „Takže pokud by snad s ligou chtěl spojovat svůj brand někdo z našich konkurentů, museli bychom se svého práva na exkluzivitu vzdát. A to rozhodně nemáme v úmyslu.“

Tipsport, který už sponzoruje tuzemskou hokejovou extraligu, chce masivnějším nasazením značky Chance do fotbalu opanovat české sportovní prostředí.

Fortuna se nicméně nevzdává a intenzivně vyjednává s předsedou fotbalové asociace Miroslavem Peltou. „Rozhovory se  sponzory stále probíhají, a proto nebudeme zveřejňovat dílčí výsledky,“ tak zní oficiální stanovisko FAČR.

Fortuna liga se každopádně od příští sezony hrát bude, a to na Slovensku. Z názvu tamní soutěže se totiž přes léto také vytratí pivo, konkrétně Corgoň.

Zajímá vás, proč se Fortuna pustila do války s Tipsportem? Jak vypadá její spolupráce se slovenskou ligou a s polskou Legií Varšava? A jak je na tom Pelta s dalšími sponzory fotbalu? Více si přečtete v dnešních Hospodářských novinách či deníku Insider.

Deník INSIDER

Pokud nemáte svůj přístup, můžete si deník Insider předplatit zde.

1 den – 9 Kč objednat
1 měsíc – 190 Kč objednat
1 rok – 890 Kč objednat

DENÍK INSIDER originální obsah z dílny Aktuálně.cz pro vaše čtečky, tablety a další digitální zařízení



 

Právě se děje

Další zprávy