Fotbalové MS vtáhne diváky do hry. Chystá zápasy v 3D

Tomáš  Kubánek Tomáš Kubánek
8. 4. 2010 15:53
25 utkání fotbalového šampionátu bude v 3D přenosu
Takto diváci šílí u fotbalového 3D přenosu
Takto diváci šílí u fotbalového 3D přenosu | Foto: Reuters

Praha - Letošní šampionát v Jihoafrické republice má být pro diváky největším fotbalovým zážitkem všech dob.

Téměř polovinu zápasů totiž budou moci sledovat v 3D přenosu.

Můžou tak utkání prožívat, jakoby byli jeho součástí na hřišti, lavičce nebo v hledišti.

Technologickou novinku bude zajišťovat sedm párů speciálních kamer.

Čtěte také: Plivl na mě Rooney aneb jaký byl první přenos ve 3D

Televizní produkce vybrala pro 3D vysílání 25 z celkových 64 utkání. Jedná se mj. o zahajovací klání mezi domácí reprezentací a Mexikem nebo o všechny tři zápasy Brazílie v základní skupině.

"Chceme zajistit, aby v 3D technologii byly přenášeny všechny důležité zápasy," řekl šéf televizní produkce FIFA Niclas Ericson.

První 3D vysílání fotbalového zápasu se uskutečnilo na začátku února v devíti britských a irských sportbarech. Televizní stanice Sky TV si pro tuto příležitost vybrala hit anglické ligy Arsenal - Manchester United.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy