Pro pochybení Čermáka není omluvy. Přišel o Euro, snad se z toho poučí nejen on, říká Lavička

David Janeczek David Janeczek
1. 6. 2017 7:21
Kouče reprezentační jednadvacítky Vítězslava Lavičku čeká v průběhu června na mistrovství Evropy jeden z dalších vrcholů jeho trenérské kariéry. Na turnaji v Polsku se ale bude muset obejít bez kapitána Aleše Čermáka, který přijde o turnaj vlastní chybou, když po posledním kole havaroval se svým autem pod vlivem alkoholu. "U Aleše došlo k vážnému pochybení, pro které není omluvy," říká Lavička pro Aktuálně.cz.
Vítězslav Lavička během tréninku jednadvacítky v Karviné na jaře letošního roku.
Vítězslav Lavička během tréninku jednadvacítky v Karviné na jaře letošního roku. | Foto: Dalibor Sosna

Praha - Českou fotbalovou reprezentaci do jednadvaceti let čeká od poloviny června vyvrcholení dvouletého cyklu. Na "malém" Euru v Polsku se ale budou muset čeští mladíci obejít bez kapitána Aleše Čermáka

Záložník Sparty po zápase posledního ligového kola na Slovácku havaroval pod vlivem alkoholu. Z hořícího vraku automobilu ho vytáhli až záchranáři.

Výsledek? Dvaadvacetiletého hráče nepustí do Polska poraněný hrudník. Navíc si může Čermáka fotbalová veřejnost natrvalo zařadit do škatulky k Davidu Limberskému a dalším problémovým hráčům. 

"U Aleše došlo k vážnému pochybení, pro které není omluvy! Aleš na toto osobní selhání doplatil, přijde o mistrovství Evropy, na kterém měl plnit jednu z vůdčích rolí. Rozhodně to je pro něj, ale i pro spoluhráče velké ponaučení," sdělil Aktuálně.cz kouč lvíčat Vítězslav Lavička.

Čtyřiapadesátiletý úspěšný trenér dovedl během své kariéry k titulu Liberec, Spartu, ale třeba i australské Sydney. Postup na mistrovství Evropy jednadvacetiletých však Lavička řadí podobně vysoko jako své trenérské úspěchy v klubovém fotbale. 

Těžký postupový klíč

Lavička tedy dle svých slov může na nadcházejícím turnaji v Polsku uhrát nejlepší trenérský výsledek kariéry. "Pravidelně sledujeme, co se děje v táborech našich soupeřů, máme jejich aktuální širší nominace. Vyplývá z nich, že je tam hodně hráčů, kteří hrají bundesligu nebo patří do klubů ze Serie A. Zdá se, že jak Němci, tak Italové budou mít silné kádry," vysvětlil kouč nelehkou výchozí pozici ve skupině. 

Ze čtyřčlenné skupiny totiž postoupí přímo do semifinále pouze nejlepší tým. Nejlepší druhý tým tří skupin poté doplní tři semifinalisty.

V současné české širší nominaci chybí čtveřice lvíčat, která odcestuje s reprezentačním A-týmem do Belgie a Norska k přátelskému, respektive kvalifikačnímu utkání o mistrovství světa.

Abecedně se tak přípravy na Euro jednadvacetiletých nezúčastní Antonín Barák, Jakub Jankto, Patrik Schick a Tomáš Souček. Na samotném turnaji by se ale tito hráči představit měli.

Volba mezi jednadvacítkou a zahraničím

"Máme nastaveny jasné priority, tou nejvyšší je vždy seniorská reprezentace. Je už ale asi všeobecně známo, že při tvorbě nominací velmi úzce spolupracujeme jednak s áčkem, ale také s trenéry dvacítky, a vždy se vše velmi pečlivě zvažuje a spolupráce funguje," objasnil situaci okolo mladíků, kteří už patří také do českého A-týmu.

Lavička se už s fotbalovou asociací dohodl na prodloužení smlouvy a jednadvacítku povede i do dalšího kvalifikačního cyklu. "Měl jsem na vybranou, zda pokračovat u jednadvacítky i v dalším kvalifikačním cyklu, nebo zvolit zahraniční angažmá. Jsem rád, že jsem se dohodl na pokračování u reprezentace. O klubovém angažmá v Česku jsem vůbec neuvažoval."

Není úplně neobvyklé, že se z úspěšného trenéra jednadvacítky stane postupem času kouč reprezentačního A-týmu. Jako třeba v případě Karla Brücknera. "Fotbal není odvětví, ve kterém by se dalo plánovat, natož s dlouhodobějším výhledem. Uvidíme, kam mě osud zanese," vyhnul se na závěr Lavička dotazu, zda by se někdy v budoucnu viděl na pozici trenéra reprezentačního A-týmu.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

V Kongu po nehodě autobusu s cisternou převážející benzín uhořelo 33 lidí

V provincii Kwango na západě Konga při střetu autobusu s cisternou převážející pohonné hmoty uhořelo 33 lidí. Cisterna směřovala po jednom z hlavních tahů do metropole Kinshasy, zjistila agentura AFP z policejních zdrojů. Pozůstatky obětí dopravní nehody v pondělí ráno pohřbili.

"V noci ze soboty na neděli uhořelo 33 lidí při velkém požáru způsobeném kolizí rozměrného vozidla přepravujícího pohonné hmoty a přeplněného autobusu," uvedlo vedení místní policie. "Mohli jsme vyzvednout jen lebky, zbytek těl se nepodařilo najít. S úctou jsme je pohřbili dnes ráno," uvedl další policejní zdroj.

Dopravní nehody s četnými oběti na životech jsou v Kongu poměrně časté, na vině je špatný technický stav mnoha vozidel i silnic nebo opilí řidiči, někdy též bez potřebných znalostí. V říjnu 2018 na trase mezi Kinshasou a Matadi taktéž havarovala cisterna, při nehodě tehdy zemřelo 53 lidí. Tragickou bilanci 230 obětí měla nehoda cisterny v roce 2010.

Zdroj: ČTK
Další zprávy