Kam až můžeme klesnout, ptá se Kodeš. Rozčílil ho nový dres fotbalové reprezentace

av av
13. 11. 2019 12:56
K negativním ohlasům na novou podobu dresů fotbalové reprezentace se nejnověji ostře připojila tenisová legenda Jan Kodeš.
Bořek Dočkal v nové venkovní podobě národního dresu.
Bořek Dočkal v nové venkovní podobě národního dresu. | Foto: FAČR / Ondřej Pýcha

Po Tomáši Berdychovi a Radku Štěpánkovi tvrdě zkritizoval novou venkovní žluto-zelenou variantu národních trikotů další slavný český tenista.

V rozhovoru pro Aktuálně.cz, který se primárně týkal konce kariéry prvního jmenovaného, se Kodeš neudržel a vyjádřil se k momentálně široce diskutovanému tématu.

"Zrovna mám otevřené noviny a nestačím se divit, kam až můžeme klesnout," prohlásil trojnásobný grandslamový šampion.

"Je to absolutní šílenost. Dres je symbol národní hrdosti a vlastenectví a oni s ním udělají tohle. Nemůžu to pochopit," dodal Kodeš a pustil se do vedení fotbalové reprezentace. "Pokud si něco takového nechají vnutit od designérů, tak to opravdu považuji za nenormální. Už jen čekám, kdy nám změní hymnu," vyjádřil své rozčilení.

Navázal tak na Berdycha se Štěpánkem. Ti se ke kontroverzní podobě dresů vyjádřili prostřednictvím sociálních sítí.

"To snad nemyslí vážně. Barva symbolizuje svobodu? Jsme Češi, tak kde jsou naše národní barvy? Běžte s tou politikou někam," rozvášnil se Berdych. 

Jeho spolustrůjce daviscupových triumfů z letech 2012 a 2013 dal fotbalový úbor do kontrastu s modrým dresem ozdobeným lvem, který oblékal v památných bitvách Davis Cupu. "Najdi pět rozdílů a uhodni, kde navrhovali světoví odborníci a kde se vybíralo srdcem," napsal Štěpánek.

 

Právě se děje

před 16 minutami

Lidé v říjnu utráceli více za oblečení, počítače, ale také za potraviny

Tržby obchodníků v říjnu zpomalily tempo meziročního růstu na 3,4 procenta ze zářijových revidovaných 7,1 procenta. Lidé utráceli více za oblečení, počítačovou techniku, ale také za potraviny. Naopak u čerpacích stanic se tržby za prodej pohonných hmot snížily o 0,3 procenta, šlo o druhý letošní pokles po květnu.

Tradičně nejrychleji rostl prodej zboží v e-shopech, tempo meziročního růstu ale zpomalilo ze zářijových 25,8 na 16,8 procenta. 

Letošní říjen měl o jeden pracovní den méně než loňský, po očištění o kalendářní vlivy byly tržby meziročně vyšší o 4,6 procenta. V meziměsíčním srovnání tržby stagnovaly.

Další zprávy