Tohle peklo čeká na Plzeň. Partizan remizoval s Crvenou zvezdou, derby provázely krvavé bitky

ČTK ČTK
14. 12. 2017 0:03
To, že Plzeň čeká na jaře v play-off Evropské ligy pořádně horká bělehradská půda, potvrdilo včerejší derby, v němž Partizan, soupeř Viktorie, hrál s Crvenou zvezdou. Utkání provázely výtržnosti a bitky fanoušků, při nichž tekla krev. Výsledkem byly dvě desítky zraněných.
Policie v Bělehradě zasahovala při utkání Partizan - Crvena zvezda
Policie v Bělehradě zasahovala při utkání Partizan - Crvena zvezda | Foto: Reuters

Bělehrad - Během zápasu, jemuž přihlíželo 14 874 diváků, došlo v hledišti k brutální bitce mezi příznivci obou táborů. Zasáhnout musela policie, podle srbských médií byl jeden z chuligánů ošetřen s bodným zraněním.

Gólu se bělehradští diváci dočkali až po hodině hry, kdy guinejský záložník Soumah z penalty poslal Partizan do vedení. Šest minut před koncem ale vyrovnal Boakye.

Partizan z posledních pěti zápasů vyhrál jen jediný a na druhém místě tabulky ztrácí po 22 kolech na vedoucí Crvenou zvezdu nadále devět bodů. Městské derby odehráli domácí v sestavě Stojkovič - Vuličevič, Ostojič, Miletič, Antonov - Luiz, Jevtovič (20. Radin), Pantič, Tawamba, Soumah (71. Ilič) - Ožegovič (90.+1 Jovanovič).

 

Právě se děje

před 12 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy