Deprimující porážka. Prohrát můžeme, ale ne takto, kroutil hlavou zoufalý Ščasný

Marek Janoš Marek Janoš
24. 4. 2019 22:43
Sparta prohrála v semifinále poháru se Slavií 0:3. V utkání si nevypracovala žádnou šanci, a dokonce nevystřelila na bránu. Naopak skóre "pouze" o tři branky svítilo po konci utkání na výsledkové tabuli jen díky velmi dobrému výkonu brankáře Milana Heči. Sparta propadla ve všech herních činnostech a čekání na trofej se protáhne na více než pět let.
Zdeněk Ščasný
Zdeněk Ščasný | Foto: Milan Kammermayer

Zdeněk Ščasný musel skousnout druhou porážku ve čtyřech dnech. Sparta po překvapivé domácí prohře s Karvinou opět herně propadla a nepomohl jí ani návrat Guélora Kangy do sestavy. "V první řadě je třeba říct, že Slavia byla od první do poslední minuty lepší. V úvodu jsme jim ale vlastními chybami všechny šance nabídli," hodnotil utkání lodivod Sparty.

Utkání domácí naklonili na svou stranu už v prvním poločase. Nejdřív ze standardní situace udeřil Tomáš Souček, druhou branku pak přidal stejný hráč po rohovém kopu. "Na Součka jsme nasadili snad už čtyři hráče a stejně nám vždycky gól dal," kroutil hlavou Ščasný.

Slavia působila na hřišti aktivněji, agresivněji, ale i tvořivěji. Naopak Sparta s míčem hrála minimálně a nevypracovala si jedinou šanci.

"Dnešní porážka byla deprimující. Prohrát můžeme, ale ne takto," lamentoval trenér Sparty. "Nepodrželi jsme balon, nevyrovnali jsme se s agresivitou soupeře," vyjmenovával důvody selhání Letenských ve 292. pražském derby. 

Sparta tak opět nedosáhne v sezoně na žádnou trofej. "Dali jsme si za cíl udělat pohár, tímto jsme si to zavřeli. Co k tomu můžu říct? Štve mě to," dodal Ščasný.

Současná situace Sparty podle Ščasného tu podzimní nepřipomíná, nicméně po dobrém začátku jara zaznamenal herní i výsledkový propad. "Přemýšlel jsem, co nás do této situace dostalo. Těch faktorů je hodně, ale nebudu je rozebírat. Nebudu se do toho pouštět. Důvodů je hodně," odmítl rozebírat problémy Sparty. "Žádný z těchto faktorů ale neomlouvá porážku s Karvinou," dodal.

Před nadstavbovou částí ligy Letenští nevyhráli ve třetím zápase v řadě. "Musíme udělat všechno proto, abychom to odvrátili," ví Ščasný. "Musíme posbírat psychické síly. Někdo v kabině trefně řekl, že dřív jsme byli v některých chvílích ve 'sračkách'. Tehdy by se to dalo pochopit. Teď ne," uzavřel hodnocení. Spartu čeká v sobotu v posledním kole základní části venkovní zápas s Opavou.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 18 minutami

Kanada vyslala na Ukrajinu malý vojenský kontingent, píší média

Kanada vyslala na Ukrajinu malý kontingent speciálních jednotek. Učinila tak poté, co minulý týden skončily bez úspěchu rozhovory mezi Západem a Ruskem o zmírnění napětí na rusko-ukrajinské hranici. Informovala o tom v pondělí večer kanadská stanice Global News. Mluvčí kanadského velitelství pro speciální operace uvedl, že zprávu nemůže potvrdit. Uvedl ale, že kanadské speciální jednotky od podzimu 2020 pravidelně podporují ukrajinské bezpečnostní složky.

Rusko shromáždilo u hranic s Ukrajinou desetitisíce vojáků. Kyjev tvrdí, že se Moskva připravuje na možnou invazi na Ukrajinu a že chystá provokace, které by měly podobnou operaci odůvodnit. Rusko, které v roce 2014 anektovalo ukrajinský poloostrov Krym, ale popírá, že by chystalo útok proti svému sousedovi. Moskva zároveň požaduje, aby se NATO zavázalo nepřijmout Ukrajinu za členský stát aliance.

Přítomnost kanadské jednotky pro speciální operace je součástí snahy NATO odradit Rusko od agrese vůči Ukrajině a identifikovat způsoby, jak podpořit ukrajinskou vládu, uvedly Global News s odvoláním na blíže neupřesněné zdroje. Jednotka má rovněž za úkol pomoci vypracovat evakuační plán pro kanadský diplomatický personál v případě ruské invaze v plném rozsahu.

Zdroj: ČTK
před 25 minutami

Dopravci loni zaplatili za mýto 14,2 miliardy korun, nejvíce v historii

Dopravci loni zaplatili za průjezdy dálnic a silnic na mýtném rekordních téměř 14,2 miliardy korun. Meziročně jde o nárůst o 23 procent a zároveň jde o nejvyšší výběr za rok od začátku fungování mýta v roce 2007. K růstu přispěla přes koronavirová omezení během roku zejména nová struktura mýtných poplatků. Informoval o tom správce mýtného systému společnost CzechToll. Náklady na výběr mýta loni činily zhruba sedm procent z výběrů.

Loňské výběry překonaly v každém kalendářním měsíci miliardu korun. Nejvyšší byly v listopadu, kdy dopravci za mýto zaplatili 1,3 miliardy korun, což je i nejvíce od startu mýta. Hlavní podíl loňských výběrů tvořily poplatky za průjezdy dálnic, které činily více než 12,56 miliardy korun. Dalších 1,63 miliardy korun činily poplatky za průjezd přes vybrané silnice první třídy. Přibližně polovinu vybraného mýta loni uhradili zahraniční dopravci.

Letos se mýto rozšířilo o dalších téměř 450 kilometrů. Vedle nových úseků dálnic stát zpoplatnil i víc než 380 kilometrů silnic první třídy. Do státního rozpočtu by zpoplatnění dalších úseků mělo přinést asi 400 milionů korun navíc. Celkem tak dopravci zaplatí mýtné poplatky za průjezd skoro 2850 kilometrů dálnic a silnic první třídy.

Další zprávy