První liga přilákala nejvíce fanoušků za posledních 19 let, pomohl tomu i Baník

ČTK Sport ČTK, Sport
28. 4. 2019 12:45
Základní část první fotbalové ligy vidělo nejvíce diváků za posledních 19 let. Uplynulých 30 kol navštívilo 1,333.053 lidí, což dělá průměr 5554 na utkání. Více fanoušků chodilo na nejvyšší soutěž naposledy v ročníku 1999/2000, kdy byla průměrná návštěvnost 5972 diváků.
Nejvíce fanoušků v základní části chodilo na Slavii.
Nejvíce fanoušků v základní části chodilo na Slavii. | Foto: Milan Kammermayer

Oproti minulé sezoně stoupla návštěvnost jen nepatrně, v průměru o osm diváků na jedno utkání. Uplynulá základní část, po které bude následovat ještě novinka v podobě nadstavby, byla šestou nejnavštěvovanější v samostatné historii. Tabulkám vévodí ročník 1996/97, kdy jeden zápas průměrně vidělo 7155 lidí. Z této sezony je i rekord, na říjnový zápas Brna se Slavií dorazilo na stadion Za Lužánkami 44.120 fanoušků.

Nejvíce diváků stejně jako v minulé sezoně vidělo domácí duely vedoucího týmu tabulky Slavie, průměrná návštěva na jedno utkání v Edenu stoupla na 13.051 lidí. Přes deset tisíc na zápas se dostaly i rivalská Sparta (11.566) a Ostrava (10.697). Baníku vzrostly návštěvy o téměř tři tisíce diváků na utkání.

Naopak na mistrovskou Plzeň chodilo v průměru o 500 lidí méně než v minulé sezoně, i tak měla Viktoria procentuálně druhé nejvyšší využití kapacity stadionu po Bohemians 1905, kteří hrají v Ďolíčku s pouhými pěti tisícovkami míst.

Ve venkovních zápasech stejně jako v minulé sezoně nejvíce táhla Sparta následovaná Slavií a Plzní. Nejvíce diváků dorazilo v 28. kole na derby pražských "S" do Edenu (19.370).

 

Právě se děje

před 14 minutami

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Další zprávy