reklama
 
 

Revoluce ve Slavii? Ředitel Krob je mužem na odstřel, svůj vliv v klubu posiluje agent Müller

11. 7. 2018
Hvězdné posily, ale také vnitřní boj o moc. Fotbalová Slavia prochází těsně před začátkem nové ligové sezony turbulentním obdobím.

Praha - Vedení fotbalové Slavie je pod tlakem. Investor CITIC Group, který vstoupil do společnosti CEFC Europe, jež nejstarší fotbalový klub v Česku vlastní, chce vidět úspěchy. Samozřejmě nejlépe ihned.

A na to také podle všeho uvolnil ohromné prostředky, a to v řádech stovek milionů. Jen proto se může Slavia přetahovat s Interem Milán o egyptskou hvězdu Trézégueta, jen proto může nabídnout Gentu 130 milionů korun za nigerijského útočníka Petera Olayinku.

Obětí opulentní slávistické budoucnosti se pravděpodobně stane generální ředitel klubu Martin Krob. Muž, který je zastáncem racionální přestupové politiky. Zkušený manažer, bývalý šéf dovozce vozů Mitsubishi nebo předseda Odboru přátel Slavie, kterého si slávistický šéf Jaroslav Tvrdík přivedl do klubu především proto, aby pohlídal, že slávistické konto nekrvácí ze skrytých ran.

"Máme silného investora, ale stejně si nemyslím, že bychom k nám měli vodit hráče za dva miliony eur. To by prostě neměla být naše filozofie. Chceme systematicky hledat mladé," uvedl v zimním rozhovoru pro čtvrtletník Football Club.

Slavia se v oficiálním vyjádření omezila na stručný komentář. "Martin Krob nebyl odvolán, ani nedal výpověď," konstatoval ředitel komunikace Michal Býček.

Na úkor Kroba si významný vliv v Edenu údajně buduje hráčský agent Jiří Müller. Do vedení klubu se podle informací Aktuálně.cz zapojuje z pozice neoficiálního poradce slávistického šéfa Jaroslava Tvrdíka, což ovšem Müller odmítá.

"Odpověď je jednoduchá. V žádné oficiální nebo neoficiální funkci ve Slavii nepůsobím. Nicméně nepopírám, že nás s Jaroslavem (Tvrdíkem) pojí dlouholeté přátelství," reagoval agent.

A v úterý večer přidal prostřednictvím svého twitterového účtu komentář sám Jaroslav Tvrdík, aniž by informace Aktuálně.cz vyvrátil. "S Jirkou Müllerem jsme přátelé, spolupracujeme léta v Číně i na propojeni s Juve. Nemá žádnou oficiální funkci. Tomáš Buzek má v gesci vnější vztahy a nechce být nový CEO. A rozhodnutí o představenstvu klubu je právem a náleží ve všech klubech světa výhradně vlastníkům," napsal Tvrdík na Twitter.

Na bývalého ministra obrany Jiří Müller zapůsobil díky napojení na Pavla Nedvěda. Svého bývalého svěřence a držitele Zlatého míče nabídl ke spolupráci a Nedvěd se stal tváří čínské Superligy. Idylku nenabouralo ani to, že se Nedvěd musel po CEFC svých 15 milionů dlouho domáhat. Na konci loňského roku navštívil Tvrdík Juventus a zase bylo všechno v pořádku.

 "Vztahy generálního ředitele Slavie Martina Kroba a Jiřího Müllera nebyly nikdy extra vřelé. Důvodem byly rozdílné pohledy na přestupy, kde Krob, logicky hájící zájmy klubu, tlačil na nižší ceny i odměny hráčům. Přesto je ve Slavii několik hráčů z Müllerovy stáje. Například Necid, Van Buren nebo Frydrych," říká zdroj Aktuálně.cz, který je velmi dobře obeznámen s děním v klubu.

Demonstrací nesouladu obou mužů byl podle téhož zdroje moment, kdy měl Müller do Slavie doporučovat záložníka Lukáše Váchu, který se ve Spartě ocitl na seznamu odložených hráčů.

Ovšem zlomový okamžik přišel loni na podzim. Slavii se nedařilo, průměrné výsledky vyvrcholily porážkou 0:1 s podceňovanou Astanou a nečekaným koncem v základní skupině Evropské ligy. V  té době již byl sportovním ředitelem Jan Nezmar, který následně odvolal kouče Jaroslava Šilhavého. Na jeho místo přišel liberecký Jindřich Trpišovský, kterého stejně jako Nezmara pojí s Müllerem blízké pracovní i přátelské vztahy.

Chystaným odchodem Kroba se definitivně uzavře jedna slávistická éra. A začíná nová, podpořená nejen mohutnými investicemi od čínského majitele, ale také změnami ve slávistickém vedení.

Jestli bude úspěšná, to napoví už první ligový zápas, který Slavii čeká na konci příštího týdne.

autor: Jiří Škuba | 11. 7. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama