Zátopek a Čáslavská, Nagano nebo dojetí v Turíně. Takové bylo století českého sportu

Ondřej Zoubek Ondřej Zoubek
28. 10. 2018 12:30
Sto let republiky nabídlo českým sportovním fanouškům spoustu nezapomenutelných zážitků. Emil Zátopek udivoval dominancí v Helsinkách, Věra Čáslavská získala na olympiádě dokonce sedm zlatých medailí. Další úspěchy přicházely v rozličných odvětvích sportu, od fotbalu přes hokej až k neočekávanému doublu Ester Ledecké. Připomeňte si nejzářivější události jednotlivých dekád.
Bedřich Šupčík
Bedřich Šupčík | Foto: http://gymnastika.cstv.cz/

1918 až 1928: Bedřich Šupčík

V anketě největších momentů českého sportu v uplynulých sto letech hlasovali diváci České televize, ale také předsedové sportovních svazů a spolků, sportovní legendy, sportovní novináři a organizátoři velkých sportovních projektů. Období mezi roky 1918 a 2018 bylo rozděleno na deset dekád a v každé z nich se vybíralo z deseti událostí.

Vítězem nejstarší dekády se stal první československý zlatý medailista z olympiády Bedřich Šupčík. Gymnasta, který v první světové válce krátce bojoval na rumunské frontě, zvítězil na olympiádě 1924 v Paříži ve šplhu na laně. Pod pěti kruhy získal ještě stříbro a bronz, dvakrát se stal mistrem světa v družstvech.

Šupčík v první dekádě momentů sportu porazil například bronzové hokejisty z olympiády 1920 v Antverpách, dalšího zlatého gymnastu Ladislava Váchu z Amsterdamu 1928 nebo slavnou automobilovou závodnici Elišku Junkovou.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy