Škodovka: O vlastní cyklistickou stáj zájem nemáme

Škoda a Tour de France. Toto spojení platí již jedenáct let
Zatímco návrh trofejí pochází z designérského centra mladoboleslavské automobilky Škoda Auto,...
... o výrobu se postarali čeští skláři společnosti Lasvit.
Elegantní cenu navrhnul, stejně jako v předešlých letech, designér Peter Olah pod vedením Jozefa Kabaně, šéfdesignéra Škoda Auto, která je dlouholetým sponzorem závodu.
Vyfoukání a precizní ruční vybroušení trofejí zabralo sklářům hodiny práce.
Foto: Aktuálně.cz
Sport Sport
24. 7. 2014 11:02
Škoda Auto a její spojení s Tour de France je zatím hodně pevné.

Praha – Její značka je nyní hodně vidět. Na Tour de France je mladoboleslavská škodovka oficiálním partnerem a dodavatelem kompletního vozového parku, který čítá letos téměř tři sta vozů.

Navíc sponzoruje bílý dres pro nejlepšího mladého jezdce, který po úterý měnil majitele – domácí mladík Romain Bardet jej předal krajanovi Thibaultu Pinotovi.

Dá se tak čekat, že bude i v dalším průběhu posledního týdne "Staré dámy" řádně na očích. Fakt, že Francouzi více sledují vlastní závodníky, se potvrdil i v úterním výšlapu na Port de Balès, kde kameramany daleko více zajímal trápící se Bardet, než před ním jedoucí Čech Leo König.

Vzájemná spolupráce bude dále pokračovat

Česko-francouzské partnerství mezi pořadateli Tour – společnosti ASO – a Škoda Auto ale jinak funguje na jedničku již jedenáct let.

"Také proto jsme prodloužili v březnu smlouvu o dalších pět let. Ve východní a severní Evropě je naším strategickým sponzorstvím hokej, na západě pak právě cyklistika. Navíc to vychází i co se týče rozložení do roku – hokej od října do května, cyklistika pak především v létě," řekl Aktuálně.cz tiskový mluvčí mladoboleslavské automobilky Tomáš Kubík.

Kromě Tour totiž škodovka sponzoruje také Vueltu a dalších deset podniků kalendáře UCI (Mezinárodní automobilová asociace) nejvyšší kategorie World Tour. O Giro ale ve středních Čechách zájem nemají. Stejně jako o vlastní stáj v profesionálním pelotonu.

"Podporujeme stáj Giant-Shimano, o vlastní stáji jsme ale zatím neuvažovali. Vedle hokeje a cyklistiky je naším sponzorským pilířem také motorsport, kde má vlastní rallyový tým, což je pro nás zatím dostatečné," vysvětluje Kubík.

Dopingové skandály partnerství neohrozily

Vzájemnou spolupráci s Tour nenahlodaly ani časté cyklistické dopingové skandály, které vyvrcholily před dvěma lety obří kauzou kolem Lance Armstronga. A také tím, že se „Stará dáma“ přestala živě vysílat na nejsilnějším západoevropském trhu – v Německu. Škodovka navíc patří do německého koncernu Volkswagen Group.

„Naší strategií je, že nezasahujeme do organizace našich partnerů a věříme, že ASO dělá maximum pro to, aby dalším podobným problémům předcházelo. Stejně tak coby globální značka nejsme závislí na německém trhu. Vždyť Tour je vedle letní olympiády a fotbalového mistrovství světa nejsledovanější sportovní událostí světa,“ má jasno Kubík

Ten ale s ohledem na dohodu s ASO neprozradil, zda-li má nová smlouva s ASO i nějakou klauzuli týkající se právě dopingu. To samé platí také pro celou finanční stránku partnerství.

Platí ale jedno – jak v Mladé Boleslavi, tak v Paříži převládá z jedenáctileté spolupráce spokojenost. A o tom nejen ve sportovním byznysu jde především.

 

Právě se děje

Další zprávy