Pabiška si po přestupu na Dakaru věří, připravoval se i v Albánii

ČTK ČTK
1. 12. 2015 11:15
Čtyřicetiletý David Pabiška, který na Dakaru proslul i svými činy fair play, letos přestoupil do týmu Barth Racing a věří, že v devátém startu na slavné soutěži zúročí zkušenosti a uspěje.
David Pabiška na Dakaru 2014
David Pabiška na Dakaru 2014 | Foto: KTM Images

Pardubice - V barvách nového týmu, ale s cílem umístit se opět v elitní dvacítce se postaví na start lednové Rallye Dakar motocyklista David Pabiška. Čtyřicetiletý závodník letos přestoupil do týmu Barth Racing a věří, že v devátém startu na slavné soutěži zúročí zkušenosti a uspěje.

"Dostal jsem seriózní nabídku od (manažera a majitele týmu Barth) Michala Burkoně. Je to potřeba brát jako klasický přestup mezi kluby, jako ze Slavie do Sparty. Chci, aby vše nějak směřovalo a moje kariéra měla vzestupnou tendenci," řekl Pabiška ČTK.

Hned ale doplnil, že i v předešlém týmu MRG byl spokojený. "Michal má ale nejen velkou finanční sílu, ale hlavně chuť propagovat sport v České republice. To mě těší," podotkl Pabiška.

Přípravu narušilo zranění

Díky týmové změně se mohl v létě více věnovat i závodům a absolvoval řadu vytrvalostních rallye. "Jsem hrozně spokojený, že mám za sebou řeckou nebo albánskou rallye. To je obrovská změna v přípravě. Bohužel přišlo i zranění, které mě trochu přibrzdilo. Už jsem ale v pořádku," uvedl liberecký motocyklista, jenž měl problémy s poraněným kolenem.

Pabiška se na Dakaru představil poprvé v roce 2007, kdy se naposledy jelo v Africe. Od roku 2009 se legendární rallye přesunula do jižní Ameriky a český motocyklista na startu nikdy nechyběl. Jen před třemi lety jel jako navigátor v posádce kamionu. S nadsázkou proto říká, že tratě v Argentině a Bolívii, kde se příští rok pojede, zná lépe než cesty doma.

Problémem jsou teplotní rozdíly

Pořadatelé měli tentokrát problémy se sestavením trasy a Pabiška si je jistý, že jej čeká náročný závod. "Změny na Dakaru jsou vždy k horšímu, většinou to tak tedy bývá. Vypadnou peruánské písky, poušť Atacama. Určitě to ale nebude lehčí, oni si nálepku nejtěžšího závodu na světě velmi dobře drží," podotkl.

Na výrazné teplotní rozdíly se příliš netěší. "Jednou jedete oblastí, že je horko a vám se pomalu vaří benzín, a poté pět etap mrzne a jedete v dešti. To je možná ještě větší problém, protože naše motorky na podobné počasí nejsou připravené," přiznal Pabiška. Po zkušenostech z minulého ročníku se ale svůj stroj KTM snažil patřičně upravit.

Prokop pomůže popularitě

V nadcházejícím ročníku rallye se na start postaví premiérově řada hvězdných závodníků v kategorii automobilů v čele se Sébastienem Loebem nebo Mikkou Hirvonenem. Pabiška to vítá. "Je to fajn. Pomůže to popularitě rallye u nás," řekl. Osobně mu ale udělal radost svojí účastí zejména kamarád Martin Prokop. "Získá tam spoustu nových dakarských příběhů. Zase budeme mít v létě o čem diskutovat," usmíval se.

Dosavadním maximem Pabišky, který proslul nejen na Dakaru i častou pomocí soupeřům a získal za to řadu cen fair play, je 18. místo z roku 2014. Letos byl 24., z Čechů druhý nejlepší za Ondřejem Klymčiwem. Kdo bude českou jedničkou tentokrát, o tom nechce spekulovat. "To je věc spíše novinářů, ty to zajímá. Mě ne. Soupeři jsou všichni. Není to české mistrovství třináct tisíc kilometrů od baráku," dodal Pabiška.

 

Právě se děje

Další zprávy