Fotbalovou ligu bude nově symbolizovat žlutá barva s dvojtečkou

ČTK ČTK
19. 6. 2018 15:43
Nástupcem HET ligy se stává Fortuna:Liga. Sázková kancelář bude generálním partnerem soutěže další čtyři sezony.
Nové logo nejvyšší fotbalové soutěže
Nové logo nejvyšší fotbalové soutěže | Foto: Fortuna

Praha - První fotbalová liga bude v příštích čtyřech letech "oblečena" do žlutých barev a jejím logem bude černá dvojtečka na žlutém pozadí. S novou vizuální podobou přišla sázková společnost Fortuna, která se stává novým generálním partnerem ligy po společnosti Het a po které je liga pojmenována FORTUNA:LIGA.

"Je to tak jednoduché, až to bude pro mnoho lidí šokující. Na začátku to i pro mě bylo tak šokující, že jsem si říkal, že takhle asi ne, ale jakmile nám agentura začala vysvětlovat, co je zatím, tak se mi to líbilo víc a víc. Věřím, že si tímto procesem projde i veřejnost a vezme to za své," řekl na dnešní tiskové konferenci generální ředitel Fortuny David Vaněk, který vybíral z 15 různých návrhů. Hlavním jeho požadavkem bylo, aby logo bylo schopno namalovat malé dítě.

O grafickou podobu ligy se postaralo studio intoit. "Chtěli jsme změnit vnímání českého fotbalu, což je velká výzva, ale rádi jsme ji přijali. Dosavadní loga ligy byla prokreslená a vizuálně komplikovaná. Málokdo z nás by je dokázal nakreslit. A hledali jsme nový prvek, který asociuje fotbal a nikdo ho nepoužívá v grafice. A nápad vychází z výsledkové tabule," vysvětlil kreativní ředitel studia Pavel Šmejkal.

Dvojtečka v logu české nejvyšší soutěže odkazuje na výsledky, které jsou pro sázkovou společnost jako hlavního partnera to nejdůležitější. Při tvorbě vycházelo studio z jednoduchosti, brandingu Fortuny a z požadavku na silný a univerzální symbol, z něhož půjde vytvořit hravá televizní grafika.

"Na jednodušší loga přecházejí všechny velké firmy jako Google, Pepsi, Mastercard, ve fotbale třeba Juventus Turín, který má skvělé nové logo. Zachoval myšlenku pruhů a vidíte v tom to původní logo, jednoduchý čistý symbol, který nese vše, co máme s tím původním logem spojené," poukázal Šmejkal na zdroje inspirace. "Hledali jsme zajímavý nápad, jako je šipka v logu FedExu či sluchátka v logu Beats," dodal.

Společnost Fortuna se rozhodla sponzorovat český fotbal už v říjnu 2016. Tehdy se stala partnerem reprezentace a nižších soutěží s tím, že do první ligy přejde až nyní. "Minimálně na příští čtyři roky přinášíme stabilitu do profesionálního fotbalu a kluby vědí, s jakými prostředky můžeme počítat. Chceme přispět k pozvednutí českého fotbalu, protože věříme, že z dlouhodobého hlediska se nám to vrátí," řekl Vaněk.

Podle smlouvy nesmí zveřejnit výši kontraktu, mělo by jít ale o částku vyšší než 60 milionů korun na sezonu a než měli údajně platit dosavadní partneři. A to i kvůli navýšení počtu zápasů po přechodu na nový systém ligy.

"Už když jsme smlouvu podepisovali, tak jsme věděli, že bude více zápasů, a to byl jeden z důležitých argumentů pro jednání," řekl předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda. "Máme smlouvu na čtyři roky, ale věřím, že to partnerství bude i delší. Je to i závazek pro nás v klubech, abychom dali Fortuně důvod a potvrdili, že je to výhodné partnerství pro obě strany," dodal.

Stejné logo se bude používat i pro druhou nejvyšší soutěž, jen v jiném barevném provedení; pozadí bude avokádově zelené.

 

Právě se děje

Další zprávy