20 důvodů, proč byla letošní sezona F1 výjimečná

Letošní sezona světového šampionátu formule 1 byla startem nové éry, koncem řady jiných i svědkem výkonů dosud nevídaných. Připomeňte si to nejdůležitější z roku 2014 v naší galerii.
Pět let Fernanda Alonsa u Ferrari ze všeho nejvíc připomínalo Cimrmanovou frustrační kompozici. Po očekávání úspěchů na počátku sezony vždycky na jejím konci přišel další marný útok na titul. Není se čemu divit, že Španělovi došla trpělivost a po Abú Zabí se s Maranellem rozloučil.
To šest sezon Sebastiana Vettela u Red Bullu přineslo čtyři tituly mistra světa v řadě, ale s příchodem nových vozů i Němcův ústup ze slávy. Také on se v Emirátech loučil se svým týmem. Odteď si musíme pamatovat, že jméno Vettel patří k Ferrari.
Poprvé po 22 letech pronikla do ryze mužského světa žena. Susie Wolffová se za volantem Williamsu zúčastnila dvou pátečních tréninků. Zatímco v Silverstone ji zradila technika, v Hockenheimu zajela velmi slušný čas.
Rok 2014 byl revoluční hlavně, co se týče techniky. Poprvé se objevily hybridní šestiválce o objemu 1,6 litru s osmistupňovou poloautomatickou převodovkou. Jejich otáčky byl omezené na 15 000 za minutu a jedna pohonná jednotka musela bez výměny vydržet aspoň 4 000 km.
Foto: Scuderia Ferrari
Radek Vičík Radek Vičík
27. 11. 2014 6:00
Letošní sezona světového šampionátu formule 1 byla startem nové éry, koncem řady jiných i svědkem výkonů dosud nevídaných. Připomeňte si to nejdůležitější z roku 2014 v naší galerii.

Vše o formuli 1 si přečtěte ZDE

 

Právě se děje

Další zprávy